پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:43:47 - سه شنبه 24 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشکده قرآنی بم تا اول مهر ماه امسال راه‌اندازی می‌شود
معاون آموزش دانشگاه علوم قرآنی گفت: دانشکده قرآنی بم تا اول مهر ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش “دانشجو آزاد“ به نقل از فارس:حجت‌الاسلام حمد نقیب صبح امروز در آیین راه‌اندازی دانشکده علوم قرآنی بم اظهار داشت: در ابتدا ماه مبارک ربیع‌الاول جلسه مبارکی است که با تلاش شما مسئولان دانشکده قرآنی بم تا اول مهر ماه امسال راه‌اندازی شود.

معاون آموزش دانشگاه علوم قرآنی افزود: دانشکده معارف علوم قرآنی زیرمجموعه وزارت علوم و دولتی است و هیچ هزینه‌ای از دانشجو دریافت نمی‌کند، این دانشکده به دلیل سازمانی وابسته به سارمان اوقاف است و طبیعتا همکاری اوقاف در هر استانی وجود دارد.

نقیب با بیان اینکه ۲۲ دانشکده در سطح کشور در ۱۴ رشته تحصیلی و با ۵ هزار دانشجو در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: در این دانشکده در رشته‌های مبانی فقه، کتابت، قرائت و نوشتاری قرآنی و رشته‌های فنون قرائت قرآن تدریس می‌شود و جزو تنها دانشکده‌ ایران است.

معاون دانشگاه علوم قرآنی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی خوبی در شهرستان‌ها وجود دارد، یک رشته دکترا در قم متمرکز است و کشورهای دیگر از جمله پاکستان، آلمان، بلغارستان، بلژیک و … متقاضی تأسیس دانشکده هستند.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی نیاز به تأمین خوابگاه، فضای سبز آموزشی، ورزشی و اداری دارد، تاکید کرد: گزارش و مکاتبات در شورای سیاست‌گذاری دانشکده مطرح و مصوب شد، نامه‌نگاری با وزارت علوم برای مجوز دانشکده و گرفتن رشته‌ها اقدام شود.

نقیب ادامه داد: برای مهر آینده فقط تا صدور مجوز در شهرستان وقت داریم که امکانات و منابع پایدار برای دانشکده لحاظ کنید، کتابخانه و خوابگاه دانشجویان نیز تأمین شود.

معاون دانشگاه علوم قرآنی تصریح کرد: ایجاد منابع موقوفات قرآنی در سطح شهرستان برای آموزش دانشجویان در دانشکده و ایجاد مجمع خیران شهرستان به عنوان حامیان دانشکده قرآنی باید در شهرستان بم توسط مسئولان صورت گیرد.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi