پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:26:38 - چهارشنبه 16 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
دانشجویان چراغ مبارزه با استکبار را در ایران روشن کردند/ به وحدت نیاز داریم
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای حل مشکلات کشور نیاز به وحدت ملی و همفکری و کمک داریم و باید در یک فضای صمیمی حرفمان را بزنیم و ارتباط بین مسئولان و مردم باید تنگاتنگ باشد.

 به گزارش دانشجو آزاد: حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۱۶ آذرماه در نشست هم اندیشی با جمعی از دانشجویان شهر کرمان با گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای حرم شاهچراغ و همچنین تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: ۱۶ آذر نقطه عطفی در تاریخ کشور، انقلاب اسلامی و در تاریخ مبارزات سیاسی قرن اخیر است و قشر دانشجو در سال ۱۳۳۲ اولین عَلم مبارزه با استکبار و امریکا را در کشور ما بلند کردند.

وی افزود: امریکایی ها در مرداد ۱۳۳۲ با کودتا دولت قانونی ایران را ساقط و دولت مدنظر خود را روی کار آوردند و نخستین قشری که در برابر این موضوع قد علم کرد دانشجویان بودند و با تقدیم سه شهید چراغ مبارزه با امریکا را در شرایط اختناق آن زمان روشن کردند و شاید برای نخستین بار شعار مرگ بر امریکا در دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ توسط دانشجویان سر داده و این شعار در فرهنگ سیاسی کشور متولد شد و این افتخار بزرگی برای دانشجویان است که تبدیل به نماد عملی مبارزه با استکبار شدند.

حمیدی تصریح کرد: ۱۶ آذر به عنوان نماد ضداستکباری در کشور شکل گرفته و امروز مستکبرین مدعیان این روز شده و می خواهند با تحریف، این موضوع را به نفع خود رقم بزنند و مصادره بکنند.

استکبارستیزی دانشجویان از ۷ دهه قبل آغاز شده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه لازم است نسل جدید نقش دانشگاه و دانشجویان در سال های ۵۶ و ۵۷ و اتفاقاتی که در محیط دانشگاه افتاده را مطالعه کنند، گفت: استکبارستیزی دانشجویان ایران از هفت دهه قبل آغاز شده و تا امروز ادامه یافته و دانشجویان برای افزایش دید سیاسی خود باید این تاریخ را مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان سال ۵۸ دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی، دست امریکایی ها را از ایران کوتاه کردند، افزود: البته سیاست های مداخله گرانه امریکا در کشور ما همچنان ادامه دارد اما ۱۳ آبان اتفاق بزرگی بود که توسط دانشجویان رقم خورد.

حمیدی با اشاره به حضور دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس گفت: زندگینامه و تفکرات این دانشجویان و شهیدان باید مطالعه شود زیرا بسیاری از دانشجویان جنگ را فرماندهی کردند و حماسه های بزرگی رقم زدند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: هنوز این تفکر در دانشگاه های ما وجود دارد و قشر عظیمی از دانشجویان نمایندگان واقعی ملت ایران در سنگر علم و پژوهش قرار دارند. دانشجویان در عرصه های مختلف حضور دارند و در محرومیت زدائی و کمک به نیازمندان در قالب گروه های جهادی خدمت می کنند.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال کمرنگ کردن و پنهان کردن این واقعیت ها در قشر دانشجو است و قصد دارد بگوید دانشجو مخالف نظام و در مقابل نظام جمهوری اسلامی است و واقعیت های بزرگ را نمی بیند.

حمیدی ادامه داد: ممکن است افرادی انتقاد و حرفی در موضوعاتی داشته باشند که باید به جای خود شنیده و پیگیری شود. اما دشمن شایعه سازی و دروغ پردازی می کند تا واقعیت های ۹۰ درصدی در بین دانشجویان را کمرنگ کند و بر آن ۱۰ درصد موج سواری کند که در مرحله اول خود دانشجویان باید نسبت به این مسائل بصیرت و آگاهی داشته و دشمن و نقشه های آن را شناخته، تجزیه و تحلیل داشته و در مقابل آن برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان در هفت دهه اخیر از نظام، تمامیت ارضی و هویت ملی ایران دفاع کردند، اکنون نیز لازم است به صحنه آمده و به این شکل عمل کنند و امیدهای ضعیفی که دشمن برای خود در دانشگاه ها ترسیم کرده، تبدیل به یاس نمایند.

دانشجویان نسبت به اتفاقات کشور بی تفاوت نباشند

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: دانشجویان نباید نسبت به اتفاقات کشور بی تفاوت باشند و وقتی می بینیم دشمن مسئله ای را طراحی و پیگیری می کند و می خواهد فسادی در بین دانشجویان و ملت به وجود بیاورد، نخستین گروهی که باید نقشه را درک کند، دانشجویان هستند زیرا قشر فرهیخته هستند.

وی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر دست دشمن را به طور واضح می بینیم، تصریح کرد: برخی خواص خود را به غفلت زده و برخی این وقایع واضح را نمی بینند یا نمی خواهند ببینند.

حمیدی با اشاره به تبلیغات و فعالیت رسانه های در اختیار دشمن، بیان کرد: دنبال این هستند مسائل را در کشور ما به وجود آورده تا به اهداف خود برسند؛ به دلیل فوت یک خانم، ۲۰۰ نفر از مردم ایران کشته شدند. چطور آنها برای یک نفر نگران می شوند اما زمانی که یک تروریست با سوءاستفاده از فضای به وجود آمده، به کشور نفوذ کرده و در حرم زنان، کودکان و نوجوانان را به رگبار می بندد، دل نمی سوزانند و بلکه دفاع هم از تروریست می کنند؛ اینها دم از حقوق بشر می زنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دشمن بدخواه ماست و خیرخواه ملت ما نیست، گفت: دشمن دنبال ایجاد جو نا امنی در کشور ماست و ابتدا می خواهد مشکل درست کند و به دنبال ایجاد نارضاتی در کشور است زیرا نظام ما مردمی است و حضور میلیونی مردم بعد از ۴۳ سال از عمر انقلاب را می بینند و می دانند حمله نظامی به کشور ما جواب نمی دهد.

وی افزود: حالا برای اینکه مردم و جوانان را از نظام جدا کنند و این سرمایه را بگیرند، توطئه می کنند و در این راه برای مردم مشکل درست می کنند و شدیدترین تحریم ها اقتصادی را علیه کشور ما اعمال کردند و داروی بیماران خاص ما را نمی دهند.

حمیدی با اشاره به اینکه سیاست دوم دشمن، دروغ پردازی و شایعه سازی است، اظهار کرد: در کدام کشور نیروی امنیتی با دست خالی به جمع معترضان می آید؟ نیروهای امنیتی ما مظلومانه در حوادث اخیر به شهادت رسیدند و دشمن قضیه را برعکس جلوه  می دهد و می گوید به کسی که کشته شده توسط نیروهای نظامی شلیک شده است. سئوال این است با کدام اسلحه نیروهای امنیتی؟

جوانان به دشمن اعتماد نکنند

وی با تاکید بر اینکه نباید جوانان و نوجوانان فریب دشمن را بخورند و به دشمن اعتماد کنند و به مسئول کشور خودش اعتماد نکنند، افزود: بدترین اتفاق ممکن است که به دشمن شایعه ساز و دروغ پرداز اعتماد کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر تجزیه و تحلیل وقایع، اظهار کرد: در کشور مشکل وجود دارد و منکر سوءتدبیرها نیستیم؛ مقام معظم رهبری همواره از مسئولان سه قوه مطالبه می کنند و سال هاست بر حل مسائل اقتصادی و مشکلات تولید تاکید دارند که اگر توجه وعمل می شد، امروز این مشکلات را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه باید به رسانه های خودمان اعتماد کنیم نه به فضای مجازی که دست دشمن است، گفت: نقاط ضعف را همه قبول داریم و قاطبه مسئولان می خواهند مشکلات مردم را حل کنند.

حمیدی تصریح کرد: راه حل مشکلات کشور به جان هم افتادن در خیابان نیست و نیاز به وحدت ملی و همفکری و کمک داریم و باید در یک فضای صمیمی حرفمان را بزنیم و ارتباط بین مسئولان و مردم باید تنگاتنگ باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان در ادامه بیان کرد: دشمن دنبال راه اندازی جنگ داخلی در کشور است و اگر حواسمان نباشد و دچار غفلت شویم، ایران تبدیل به سوریه پنج سال قبل می شود و در این صورت دیگر جناح، دانشجو و … برای آنها فرقی ندارد. آنها با ملیت و هویت ملی ما و با نام ایران مشکل دارند و با پرچم ایران مخالف هستند نه پرچم نظام جمهوری اسلامی.

وی اظهار کرد: آنها خیرخواه مردم و نظام ما نیستند و اگر فرصت به دستشان بیاید دنبال تجزیه طلبی هستند و اینکه قومیت های کشور را به جان هم بیندازند.

حمیدی گفت: باید خیلی حواسمان را جمع کنیم و دانشجویان که قاطبه آنها افراد باسواد، انقلابی و همراه نظام هستند، این مسائل را تجزیه و تحلیل کنند و باید افراد جاهل را توجیه کنید و آنها را با مسئولان نظام آشتی بدهید.

وی افزود: کشور نیاز به دانشمندانی دارد که در عرصه علمی با دشمن بجنگند، زیرا این عرصه بسیار مهم است و در هسته ای در عرصه علمی با دشمن می جنگیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای کشورمان بیان کرد: آنها افراد فرهیخته ای بودند که پرورش یافته دانشگاه های ما بودند و در عرصه علمی می جنگیدند.

دانشجو باید سیاسی باشد اما سیاست زده، نه

وی اظهار کرد: دانشجو باید سیاسی باشد اما نه سیاست زده و اولویت شما درس است، اینکه بنیه علمی خود را بالا ببرید چراکه کشور قاضی، وکیل، کارشناس، حقوقدان در مرحله اول باید بنیه علمی قوی داشته باشد و معنویت، ایمان و تقوا نیز مسائل مهمی هستند که باید موردتوجه جوانان باشد.

حمیدی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نظرات دانشجویان و مسئله تعامل دانشگاه و مجموعه قضائی گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم خیلی کار با دانشگاه داریم و باید با همکاری به این حوزه پرداخته شود و امیدواریم ارتباط بین دو مجموعه تقویت شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi