پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:17:25 - دوشنبه 11 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمان خبر داد:
حذف وثیقه ی سربازی جهت شرکت دانشجویان در پیادروی اربعین
عسکر زاده گفت: دانشجویانی که کارت پایان خدمت ندارند با ثبت نام در سامانه ی سماح می توانند بدون گذاشتن وثیقه ی سربازی در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

محسن عسکر زاده مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمان در گفتگو با “دانشجو آزاد” با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین بزرگترین تجمع جهان تشیع است بیان کرد: به بهانه ی غریب ترین مظلوم عالم بزرگ ترین تجمع عالم شکل گرفته است که پیاده روی اربعین قدرت تشیع و وحدت جهان اسلام را به جهانیان نشان می دهد.

عسکر زاده تصریح کرد: اعزام دانشجویان  در سال ۹۸ همانند سال ها ی قبل در دستور کار قرار گرفته است و تسهیلات آن نیز مشخص شده است.

وی در خصوص مشکلات نظام وظیفه ی دانشجویان اظهار کرد:یکی از مشکلات اصلی دانشجویان پسر در سال های گذشته  نداشتن  کارت پایان خدمت و وثیقه سربازی برای خروج از کشور بوده است که با تصمیم گیری های انجام شده دانشجویان می توانند بدون گذاشتن وثیقه ی سربازی در راهپیمایی اربعین امسال شرکت کنند.

مسئول ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان کرمان خاطر نشان کرد: دانشجویان جهت شرکت در پیاده روی اربعین می توانند از تاریخ ۲۰ شهریور ماه با مراجعه به سامانه ی سماح به نشانی www.samah.haj.ir   ثبت نام کتتد.

عسکر زاده با بیان اینکه در سال گذشته  ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان استان کرمان در راهپیمایی اربعین شرکت کردند مطرح کرد: با توجه به اینکه در اربعین امسال وثیقه و ویزای عراق برداشته شده است لذا پیش بینی می شود تعداد بیشتری از دانشجویان در این تجمع عظیم شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: اعزام دانشجویان دختر از سوی بسیج دانشجویی استان کرمان انجام نمی شود لذا دانشجویان دختر فقط می توانند با خانوادهایشان در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

 

عسکر زاده به موکب های دانشجویی استان اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه در سال های گذشته دانشگاه های آزاد و ولی عصر  با برپایی موکب به زائران سیدالشهدا خدمت رسانی کرده اند، امسال نیز همانند سال گذشته دانشجویان درموکب داری و خادمی در طول مشارکت می کنند.

 

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi