پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:45:20 - یکشنبه 6 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشجویان منشور حقوق دانشجویی را بخوانند
معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همانطور که دانشجویان تکالیفی چون حضور در سر کلاس و حفظ احترام اساتید را دارند

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا:سید ضیاء هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار تشکل های دانشجویی ایرنا افزود: مفاد این منشور، حقوقی است که طبق آیین نامه ها، ضوابط ، مقررات و قوانین رسمی کشور برای دانشجویان وضع شده و هدف مطلع شدن این قشر با حقوق خود است.
وی با بیان اینکه منشور مذکور در وب سایت وزارتخانه علوم موجود است تصریح کرد: این حقوق چیزی نبوده که ما بخواهیم از طریق منشور برای دانشجویان قائل شویم. همکاران ما در وزارت علوم،آنچه را که از قبل در قوانین کشور موجود بود بررسی کرده و مواردی را که دانشجویان در طول دوران تحصیل خود، بیشترین مواجهه و درگیری را با آن داشتند دسته بندی کرده و در قالب منشور حقوق دانشجویی عرضه کرده اند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه توزیع تدریجی این منشور آغاز شده و برنامه هایی هم برای اطلاع رسانی مستمر درباره آن در دست است اظهار کرد: در مقدمه این منشور پیش بینی شده است که به جهت تغییر قوانین و مصوبات کشور، متن آن نیاز به ویرایش مستمر دارد که این مهم هم متناسب با تغییر قوانین اتفاق می افتد.
منشور حقوق دانشجویی در سال ۱۹۳ توسط دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وازت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده و از تابستان سال ۹۴، به نشانی پhttp://www.msrt.ir/fa/cultural/pages/billofrights.aspxایگاه اینترنتی وزارت علوم قرار داده شده است.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi