پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:52:17 - شنبه 16 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشجویان شهید برای حفظ ارزش‌های دین اسلام خون خود را با افتخار نثار کرده‌اند
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دین ما مشوق علم و عالم پرور است و به علم و دانش نگاه خدایی دارد و ما علم را توام با اخلاق و انسانیت می‌خواهیم.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از ایسنا؛ دکتر سعداله نصیری قیداری در کنگره شهدای دانشجوی استان خوزستان اظهار داشت: شهدای دانشجو به فرموده مقام معظم رهبری، سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه اند و آنانکه جویای حقیقت اند، با این ستارگان همیشه درخشان می توانند راه حقیقت را پیدا کنند.

دکتر نصیری در ادامه با بیان اینکه شهدای دانشجو پیرو راه سالار شهیدان هستند؛ گفت: حضرت زینب (س) پس از تحمل آن همه سختی در صحرای کربلا در مجلس یزید فرمود «چیزی جز زیبایی ندیدم»؛ آری بدن های تیرخورده و زخمی شهدا زیباست اگر دید زینبی داشته باشیم. امام حسین(ع) با خونش اسلام را بیمه کرد و از این دیدگاه صحنه کربلا بیادماندنی ترین و زیباترین صحنه همیشه تاریخ است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، با قرائت آیات ابتدایی سوره علق افزود: در این کلمات ۳بار به علم اشاره شده؛ علم صفت کرامت خداوندی است. علم آموزی، نوشتن و خواندن صفات خداوندی است که آغاز رسالت پیامبر(ص) است. لذا ساحت دانشگاه به رسالت رسول الله(ص) و صفت کرامت خداوندی مقدس است.

وی با بیان اینکه زمانی که اسلام به اوج تمدن خود رسید، پدران ما در خط مقدم تولید علم گام برمی داشتند ، گفت: دین ما مشوق علم و عالم پرور است و به علم و دانش نگاه خدایی دارد. در جای جای دین ما همواره در کنار دانش به ایمان و اخلاق هم تاکید شده است، لذا همانگونه که بزرگان به ما آموختند ما علم را در کنار اخلاق و انسانیت می خواهیم، نه مانند آنهایی که امروز مانع پیشرفت علمی ما می شوند و خود از آن در مسیر جنایات شان استفاده می کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ادامه داد: در قرآن که ۱۴۰۰ سال از نزول آن می گذرد، ۱۱۸ آیه نجومی وجود دارد که امروز هیچ دانشمند کیهان شناس نمی تواند به یکی از آن آیات اشاره کند که در تناقض با علم امروز باشد؛ قرآن از ذهن یک نابغه تراوش نکرده بلکه از منبع وحی الهی نازل شده و دانشجویان شهید برای حفظ این دین خون خود را با افتخار نثار کرده‌اند.

سپس دکتر محمد رعایایی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در سخنانی اظهار کرد: ما دانشگاهیان دانشگاه شهید چمران اهواز مفتخریم در محلی خدمت می کنیم که مزین به نام شهید است و جای جای آن یادآور قدوم شهداست و در کلاس هایی تدریس می کنیم که یادآور شهدای گرانقدری چون شهید بقایی، شهید علم الهدی، شهید اسکندری و شهید دقایقی است.

دکتررعایایی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره انتشار عطر شهدا در محیط علم و فرهنگ و آشنایی بیشتر دانشجویان با شهدا است. شناخت شهدا، صداقت، شجاعت، فداکاری و ارزش های آنها، چراغ راه زندگی ما است. برآنیم با پاسداشت یاد شهدای دانشجو، بذر همت و شجاعت و شهامت و ایمان و ایثار را در کالبد نسل جدید دانشجو بکاریم و جوانانی چون نسل دفاع مقدس پرورش دهیم تا ماندگاری انقلابمان را تضمین کرده باشیم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi