پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:42:50 - سه شنبه 1 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشجویان باید به طراحی آثار مبتنی با آموزه های اسلامی بپردازند
دبیر جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس گفت: دانشجویان در حوزه مد و لباس باید به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه های اسلامی توجه کنند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا:فاطمه مهاجرانی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس افزود: این جشنواره با محوریت پوشاک برتر اسلامی برپا شده و تصمیم داریم با ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و طراحان لباس آن را ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی، هدفمند کردن اندیشه های نو در راستای تحقق اهداف جامعه ایرانی و سوق دادن دانشجویان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه های اسلام از مهمترین اهداف این جشنواره است.
مهاجرانی افزود: یکی دیگر از اهداف جشنواره کشف استعدادهای خلاق در زمینه مد و لباس است؛ تا در این حوزه در کشورهای اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشیم و در آینده نیز شاهد راه اندازی سایت بین المللی در این زمینه باشیم.
وی با بیان اینکه مخاطبان این جشنواره دانشجویان، استادان و طراحان لباس هستند، گفت: چرخه کارآفرینی را با طراحان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در این جشنواره کامل کردیم. البته بخش خصوصی هم در بحث تولید در این زمینه با ما مشارکت داشته است.
مهاجرانی افزود: فراخوان این جشنواره از سال گذشته آغاز شده و دبیرخانه آن از اردیبهشت ماه امسال فعال بوده و بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه رسید. آثار رسیده بعد از کدگذاری به تناسب رنگ و تکنیک دوخت، دسته بندی شده است.
او اضافه کرد: در این جشنواره بیشتر فرم لباسی در نظر گرفته شده مناسب اجتماع بوده و در نهایت بعد از داوری آثار، ۱۳۰ اثر منتخب شدند و از ۱۶ آذر عکاسی از آثار نیز شروع شد.
مهاجرانی درباره مزیت این جشنواره گفت: برگزیدگان این جشنواره نشان شیما که حق کپی رایت طراحی لباس وزارت ارشاد به طراحان است، را دریافت می کنند. این نشان برای طراحان لباس بسیار مهم است.
این جشنواره به مدت یک هفته در ۴ بخش لباس، طراحی لباس، غرفه های نمایشی و کارگاه های آموزشی، برگزار می شود.
اختتامیه این جشنواره ۷ دی در موزه هنرهای معاصر خواهد بود.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi