پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:56:31 - یکشنبه 4 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دادگستری استان کرمان از بیکار شدن ۹۰۰۰ نفر جلوگیری کرد
رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه رفع مشکلات فعالان اقتصادی گفت: در سال گذشته از بیکار شدن ۹۰۰۰ نفر کارگر و تکنسین در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ جلوگیری کردیم و این اقدامات همچنان مستمر خواهد بود.

به گزارش دانشجو آزاد:  حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی امروز چهارم تیرماه در دیدار با استاندار کرمان و معاونانش با بیان اینکه کمتر از شهدای هفتم تیر یاد می‌شود، اظهار کرد: در این واقعه ۲۷ نفر از دولت و ۲۶ نفر از مجلس شورای اسلامی شهید شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تشریح شخصیت آیت‌الله بهشتی عنوان کرد: دکتر شهید بهشتی هنوز در نظام و کشور ناشناخته است و نسل جدید کمتر با تفکرات، نظرات و روحیات این شهید بزرگوار آشنا هستند.

او افزود: در آن زمان نیاز بود که احکام اسلام نهادینه شود، امام راحل دکتر بهشتی را مامور تاسیس و بازسازی قوه قضائیه کرد. شالوده قوه قضائیه حاصل ایده و فکر این شهید والامقام است.

حمیدی بیان کرد: امروز به اعتراف دوست و دشمن، قوه قضائیه یک قوه تاثیرگذار است و موفقیت نسبی در ماموریت‌هایش دارد و طبق برنامه پیش می‌رود و برای همه فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه دارد.

او با اشاره به دستاوردهای قوه قضائیه در استان کرمان با یادآوری سیاست‌های پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: برنامه‌های خوبی برای پیشگیری از وقوع جرم در استان اجرا شده و اکنون شاهد نتایج این برنامه‌ها هستیم به طوری که امسال از ۱۰ جرم اول استان، در هفت جرم آن کاهش داشته‌ایم.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه رفع مشکلات فعالان اقتصادی اظهار کرد: در سال گذشته از بیکار شدن ۹۰۰۰ کارگر و تکنسین در بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ و از تعطیلی ده‌ها بنگاه اقتصادی در استان کرمان جلوگیری کردیم و این اقدامات همچنان مستمر خواهد بود.

او ادامه داد: در یک سال گذشته حدود ۶۲۳ هزار پرونده به غیر از پرونده‌های شورای حل اختلاف وارد دادگستری استان شده است اما نرخ رشد ورودی‌ها نسبت به مدت مشابه آن صفر شده است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: کار کردن در دستگاه قضا کار سختی است.

او یادواره شهدای هفتم تیر را اقدام خوبی ارزیابی کرد و در ادامه افزود: اقتصاد مسئله اصلی کشور است و بار آن بر دوش همه دستگاه‌هاست.

استاندار کرمان اظهار کرد: حفظ ظرفیت های تولیدی یک کار مهمی است و برخی از بنگاه های اقتصادی در بیمه، مالیات، تسهیلات بانکی و … دچار مشکل می‌شوند که با کمک دستگاه قضا و کارگروه‌های رفع موانع تولید می‌توان از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری کرد.

او ادامه داد: سرمایه‌گذاری باید تسهیل شود زیرا برای رشد تولید و اشتغال و رونق اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و همه دستگاه‌ها باید گام‌های اساسی در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بردارند. دستگاه قضا برای تسهیل سرمایه‌گذاری کمک‌های خوبی انجام داده است.

اسلامی معاون منابع انسانی دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار هفته قوه قضائیه را فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی از عملکرد دستگاه قضا در طول یک سال گذشته دانست و گفت: در این بازه زمانی فرصتی برای بیان چالش‌هاست و با مشارکت مردم در راستای رفع آنها گام برداریم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi