پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:01:41 - دوشنبه 26 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خمینی به یاد شما بود و برایتان دعا می کرد
بنیانگذار انقلاب اسلامی با ارادت ویژه ای نسبت به رزمندگان دفاع مقدس سخن می گفتند، به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت اولین گروه از اسرا به کشور به بازخوانی سخنان پیرجماران در این رابطه می پردازیم.

به گزارش “دانشجو آزاد” بنیانگذار انقلاب اسلامی با ارادت ویژه ای نسبت به رزمندگان دفاع مقدس سخن می گفتند، به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت اولین گروه از اسرا به کشور به بازخوانی سخنان پیرجماران در این رابطه می پردازیم.
ما را چه رسد که با این قلم‏های شکسته و بیان‏های نارسا در وصف شهیدان و جانبازان و مفقودان و اسیرانی که در جهاد فی سبیل الله جان خود را فدا کرده و یا سلامت خویش را از دست داده ‏اند یا به دست دشمنان اسلام اسیر شده‏ اند مطلبی نوشته یا سخنی بگوییم؟ زبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام بلند پایۀ عزیزانی است که برای اعلام کلمۀ حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جان بازی نموده‏اند.
پدران و مادران و همسران و خویشاوندان شهداء، اسرا، مفقودین و معلولین ما توجه داشته باشند که هیچ چیزی از آنچه فرزندان آنان به دست آورده‏اند کم نشده است. فرزندان شما در کنار پیامبر اکرم و ائمّه اطهارند پیروزی و شکست برای آنها فرقی ندارد.
بارالها، اسرای ما اسیر جانی‏ترین دژخیم زمان می‏باشند مقاومت آنها دنیا را شگفت زده کرده است هر چه زودتر آنها را برای خدمت به تو و بندگانت آزاد فرما و به خاندان محترم همه صبر و اجر و سلامت و مغفرت عنایت فرما.
در اقدام شریف مادران بزرگواری که در دامن‏های مطهّر خود چنین فرزندانی را تربیت کرده‏اند چه می‏توان نثار کرد؟ و برای اسیرانی که در زندان‏های مخوف دشمن شجاعانه بر سر دشمنان بشریت فریاد می‏کشند چگونه می‏توان تعظیم نمود؟
اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی‏اند و احرار جهان آنان را زمزمه می‏کنند. مفقودین عزیز محور دریای بیکران خداوندی‏اند و فقرای ذاتی و دنیای دون در حسرت مقام والایشان در حیرتند.
شما ما را با فداکاری‏ها و خدمتتان خجل کرده‏اید شما حجّت را بر ما تمام کرده‏اید. شما با کارهای خودتان سبب مباهات و افتخار پیامبر اکرم (ص) شده‏اید شما امام زمان (عج) را رو سفید کرده‏ اید.
شما در پیشگاه خداوند متعال مقامی دارید که ما باید به شما غبطه ببریم.
شما موجب عزّت اسلام و مسلمین و مردم ایران در دنیا گشته‏ اید. شما تاریخ را با عظمت و معنویت خود زرّین و افتخار آمیز کرده‏ اید. شما را ملائکه الله فراموش نخواهد کرد.
سلام بر معلولین و مفقودین و اسرای عزیزی که افتخار اسلام و میهن اسلامی خویش می‏باشند و رحمت خداوند بر این دامن‏های پاکی که پروارانند این جوانان شیردل می‏باشند.
فرق است میان آنان که با اسرای جنگی خویش که در حال جنگ با آنان به اسیری درآمده‏اند چون برادران خویش رفتار می‏کنند با آنانی که با اسرایی که از ایران گرفته‏اند و اکثر آنان مردم عرب روستاها یا شهر بوده و در جنگ دخالت نداشته‏اند آنچنان دژخیمانه رفتار می‏‏کنند. .
خدایا، اسرا، این شیرمردان در بند را با سلامت و پیروزی به اوطان خود باز گردان و ما را خدمت‏گذار این ملّت و ملّت را قدرشناس زحمات شهیدانمان گردان.
خداوند ان‏شاءالله این اسرای ما را، این کسانی که محبوب ما هستند، محبوب ملّت ما هستند این معلولین را، این اسرا را، این تمام کسانی که در آنجا در بند هستند همۀ اینها را خداوند ان‏شاءالله آزاد کند و ما را هم به وظیفۀ خودمان آشنا کند.
مجله آزادگان ص ۶ ـ ویژه‏نامه هفتمین سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی مرداد ۱۳۷۶

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi