پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:36:39 - پنجشنبه 2 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
داور پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان:
حمایت مالی بنگاه‌های اقتصادی، موتور محرکه تولیدات دیجیتال رسانه است
داور پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان گفت: آن چیزی که می‌تواند موتور حرکت گروه‌های هنری که منجر به خلق اثار هنری است، روشن نگه دارد، قطعا حمایت مالی از این گروه‌ها است.

به گزارش دانشجو آزاد: محمد قاسمی در گفتگو با سرویس فرهنگی راه آرمان در خصوص روند فعالیت تیم‌های تولید محتوا اذعان کرد: طی دیدار و گفتگویی که با اعضای تیم‌های شرکت کننده در پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال داشتم آنچه که بیش از هر چیزی جلب توجه کرد کارهای تیم موشن گرافیک بود زیرا تیم‌های بیشتری در این عرصه وارد شده بودند.

داور پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال افزود: بعد از بخش موشن گرافیک، بخش انیمشین، بعد طراحی پوستر، نرم‌افزار و بازی بود که حضور در بخش بازی نسبت به سال‌های قبل کمتر بود.

وی اذعان کرد: در مجموع نسبت به انتظاری که می‌رفت استقبال خوبی را شاهد بودیم و رقابت چشم‌گیری در حال انجام است.

قاسمی با بیان اینکه امروز عصررسانه است،  تاکید کرد: رسانه هم بر افکار و هم بر عملکرد افراد تاثیر گذار است، خودش ابزاری برای بیان افکار است که از اهرم‌های مختلف استفاده می‌کند، بنابراین نحوه، تعداد برگزاری رویداد و خروجی که حاصل  می‌شود تاثیرگذاراست.

داور پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال تاکید کرد: برای استفاده از قدرت رسانه، باید در تقویت نیروهایی که با این ابزار آشنایی بیشتری دارند و بتوانند از این ابزار استفاده کنند، تلاش کرد.

وی افزود: در جهت‌دهی به رسانه اگر هوشمندانه و با برنامه‌ریزی نباشد و نتواند خوراک آموزشی و تقویتی بدهد، ممکن است نتیجه واقعی و مورد نظر خود را نگیرد بنابراین برگزاری رویدادها تاثیر گذارند.

قاسمی برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال را در قوی کردن ابزارهای رسانه عنوان کرد و گفت: قطعا این ابزار می تواند در خدمت تفکر و باور قرار بگیرد، زیرا امروز جنگ رسانه است و آن چیزی که می‌تواند موتور حرکت گروه‌های هنری که منجر به خلق اثار هنری  است، روشن نگه دارد، قطعا حمایت مالی از این گروه‌ها است.  

داور پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال گفت: اکثرا گروه‌هایی که اینجا حاضر هستند، کارشان تولید محتواست و از این مسیر زندگی می‌کنند و اگراز سوی بنگاه‌های اقتصادی حمایت نشوند بی شک این افراد را  از دست می‌دهیم.

وی با بیان‌ اینکه درآمد کسب کردن در زمینه‌های کاری بسیار مشکل است، گفت: تولید محتوای رسانه بازار متقاوتی دارد و اگر بنگاه‌های اقتصادی از این حرکت‌های پشتیبانی نکنند هیمن تعداد کم هم حاضربه همکاری نخواهند بود و دیگر نیروی انسانی نمی‌ماند که با افکار و سمومی که جامعه با آن روبه رو است با تولید محتوا به مقابله برخیزد.

قاسمی افزود: در مجموع انیمشین در سطح استان کرمان از سال‌های ۸۵ تا کنون همیشه حرف اول را می‌زند، کم و بیش  با گروه‌های  شرکت کننده و پیشینه‌ای که درتولید انیمشین دارند و کارهای مختلفی چه برای صدا و سیما  و چه برای خارج از این مجموعه انجام ‌می‌دادند، اشنا بودم و همیشه هم موفق بودند.

داور پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج ادامه داد: در سال‌های اخیربا یک خیزش در جهت تولید فیلم‌های سینمایی انیمیشن در کرمان روبه‌رو بودیم که ارزشمند بوده است و ایراداتی هم ممکن است داشته باشند وقطعا چون اولین قدم‌هاست نقوصی دارد اما جرات‌مندی و گام برداشتن در این عرصه قابل  تقدیر است.

وی با اشاره به  آفتی که سینمای انیمیشن برای تولیدات کوتاه ایجاد کرده است، گفت:  گروه‌های کوچک که کارهای کوتاه و مجموعه‌ای که متناسب با نیاز جامعه تولید می‌کرد و عملا نیازی از مخاطبان را  برطرف می کرد به سمت پیوستن به گروه‌های بزرگ حرکت کردند.

قاسمی ادامه داد: متاسفانه بزرگ شدن گروه‌های تولید محتوای رسانه‌ای سبب شده تا پروژه‌های بزرگ بردارند که دو سه سال  طول می‌کشد تا به نتیجه برسد و همین امر سبب شده است که ما تضعیف شویم و رقبای شیراز، تهران و اصفهان از ما پیشی گرفته و به تولید محتوای کوتاه می‌پردازند.

 داور پنجمین رویداد تولید‌ محتوای دیجیتال بسیج در پایان خاطر نشان کرد: ما برای رفع این خلع نیازمندیم تا نیروی جدید آموزش دهیم تا در عرصه تولید کوتاه فعالیت کنند و به تولید محتوای جامعه پسند بپردازند.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi