پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:26:08 - شنبه 30 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمایت دانشجویان و طلاب از کارگران هپکو
دانشجویان انقلابی و طلاب و جمعی از کارگران کارخانه هپکو در اعتراض به خصوصی‌سازی افسارگسیخته در حاشیه نماز جمعه اراک تجمع کردند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از خبرگزاری دانشجو، دانشجویان انقلابی و طلاب و جمعی از کارگران کارخانه هپکو در تاریخ ۲۹ شهریور ماه با حضور در نماز جمعه اراک، ضمن حمایت از کارگران هپکو به خصوصی سازی افسار گسیخته سازمان خصوصی سازی اعتراض کردند.
دانشجویان با سر دادن شعار و حمل پلاکاردهایی تاکید کردند که کارگران در تجمعشان به جای پافشاری به پرداخت معوقات خود، مطالبه به راه انداختن خط تولید کارخانه هپکو را داشتند.
هپکو
هپکو
هپکو

دولت زمینه را برای واگذاری سهام هپکو به کارگران و مدیریت تعاونی شرکت مهیا کند

دانشجویان انقلابی سراسر کشور نیز در پایان این تجمع، در بیانیه‌ای خواستار واگذاری سهام هپکو به کارگران آن کارخانه و مدیریت تعاونی آن شرکت شدند.
در بخشی از این بیانیه آمده است:
کارگران دلسوز هپکو به جای پافشاری صرف بر معوقات خود، همواره مطالبه به راه انداختن کارخانه و از سرگیری خطوط تولید را داشته‌اند و در این مسیر با بیش از ۱۴۰۰ فرد و نهاد حکومتی مکاتبه داشتند که متاسفانه تاکنون پاسخی در جهت اصلاح عملی این فاجعه دریافت نکرده‌اند.
در این شرایط کارگران ناامید از همه‌جا برای شنیدن حرف‌هایشان و با وجود فرسایشی‌شدن این روند علیرغم میل باطنیشان، مجبور به اقدامات تنش‌زا شدند تا شاید به این صورت توجهات مسئولان و افکار عمومی را به تاراج ثروت ملی هپکو جلب نمایند.‌
 اعلام می‌کنیم که باید به مر قانون عمل شده و قرارداد‌های واگذاری هپکو به جهت عدم بازپرداخت اقساط باطل اعلام شده و مالکیت آن به دولت بازگشته و تیم فنی، مدیریت شرکت را برعهده و روند تولید از سر گرفته شود تا لااقل در برابر نصب بنر‌های اسم سال در دستگاه‌های مختلف اجرایی عملی در جهت رونق تولید انجام شود.
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi