پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:07:44 - پنجشنبه 26 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حضور جوانان دانشجو در میدان عمل واقعیت های ۸سال دفاع مقدس
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:راهیان نور یکی از موضوعات مهم در عرصه های فرهنگی است که به صورتی یک کار غیر مستقیم است نه مستقیم؛ کاری که در همه عرصه های مختلف انجام می دهند، لذا افراد با سلیقه ها و برداشت ونگاه های مختلف به این سفر معنوی می روند بدون اینکه چیزی از این افراد خواسته شود یا چیزی به آن ها گفته شود در میدان عمل واقعیت های ۸سال دفاع مقدس را می بینند و لمس می کنند.

به گزارش “دانشجوآزادسردار غلامعلی ابوحمزه در نشست روسایی دانشگاه های استان پیرامون برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی ودومین کنگره شهدایی دانشجویی استان کرمان گفت: نکاتی را باید مورد توجه قرار داد که اولین آن اخلاص است که  زنیت بخش عمل هر مسلمانی است که در عرصه های گوناگون چه فردی و اجتماعی  توجه به این نکته که همواره کار را با اخلاص برای خدا انجام دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود:نکته بعدی که منطبق با این جلسه است به موقع و به اندازه عمل کردن در کارها می باشد در حال حاضر که  یک هجمه گسترده ای بر علیه انقلاب و مردم خصوصا در حیطه فرهنگی وجود دارد، که در این مورد مقام معظم رهبری تعابیری در دهه ۷۰داشتند بحث تهاجم، شبیه خون فرهنگی و غارت فرهنگی و راهکارهای فرهنگی که ارائه کردند.

یکی از نکات مهم برای مقابله با تهاجم ها اقامه معروف و مقابله با منکر است

وی اذعان کرد:نکته مهم و کلیدی در جهت مقابله با تهاجم همه جانبه دشمن،طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر است.و مستحضر هستید که این فرضیه الهی واقعا مظلوم در جامعه ما محسوب شده است؛ لذا محیطه های که با این تهاجم روه به رو هستند باید این واجب الهی را در محیط های خودشان جاری کنند.

سردار ابوحمزه در ادامه بحث در رابطه با سفر معنوی راهیان نور گفت:راهیان نور یکی از موضوعات مهم در عرصه های فرهنگی است که به صورتی یک کار غیر مستقیم است نه مستقیم؛ کاری که در همه عرصه های مختلف انجام می دهند، لذاافراد با سلیقه ها و برداشت ونگاه های مختلف به این سفر معنوی می روند بدون اینکه چیزی از این افراد خواسته شود یا چیزی به آن ها گفته شود در میدان عمل واقعیت های ۸سال دفاع مقدس را می بینند و لمس می کنند و با برگشت با دیده های خود تاثیرات به سزایی را در جامعه می گذارند.

وی تصریح کرد:نکته مهم در بخش راهیان نور این است که سرمایه گذاری بسیاری برای سفرهای راهیان نور صورت می گیرد اما استفاده مفید و موثر از این سفرهای معنوی نمی شود؛زمانی که افراد چند روز در مناطق عملیاتی جنوب کشور می روند و می بینند از نزدیک درک می کند باید فکر اساسی برای افراد برگشته از این سفر شود تاثیرات این کار همیشگی شود.

ابوحمزه با بیان  اینکه دانشجویان,اساتید و مسئولینی که از این سفر پر برکت باز می گردنند باید انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت باشند ادامه داد: و باید پایان نامه  های و پژوهش ها استاید  ما جهت گیری ها را خصوصا برای دانشجویان علوم انسانی سوق بدهند به دفاع مقدس با انعکاس این موضوعات به بدنه دانشگاه سفر راهیان نور یک سفر موفق خواهد بود.

 وی تشریح کرد:لذا همه توفیقات و گنج عظیمی که برای جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است به برکت دفاع مقدس است، وهمه اتفاقات در منطقه از جمله غزه،سوریه وغیره ریشه در ۸سال دفاع مقدس دارد و شخصیت های بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله پرورش یافته مکتب دفاع مقدس هستند .

وی تاکید کرد:باید تلاش کرد افرادی در این سفر حضور پیدا می کنند که برای بار اول اعزام می شوند،زیرا این یکی از مشکلاتی است که باید رفع شود تا همه به صورت تعادل از این سفر پر برکت بهره ببرند.

سردار ابوحمزه در ادامه اذعان کرد:پایان سال ۹۷کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان را در پیش  رو خواهیم داشت و با توجه با هماهنگی های که با استاندار و نماینده ولی فقیه استان شده است؛ و ریاست مجموعه این ستاد کنگره به عهده حاج قاسم سلیمانی خواهد بود،لذا در این عرصه دانشگاهای استان کرمان در بحث تالیفات و کتاب و موضوعات پژوهشی می توانید ما را برای بهتر برگزاری این کنگره یاری کنند.

وی در پایان توضیح داد: امید است بتوانیم استفاده بهینه از نیروهای مستعد و مبتکراین استان که  از ظرفیت ها  خوبی برخوردار هستند استفاده کنیم  تا وظیفه محول شده را به خوبی انجام دهیم .

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi