پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:38:18 - شنبه 13 اسفند 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری
حضرت علی اکبر(ع)؛ جوان تاریخ‌ساز است
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام امام حسین(ع)،رمز بقای حقیقت بعثت پیامبر(ص) شد که یکی از شخصیت‌های این قیام تاریخ‌ساز حضرت علی اکبر علیه‌السلام است.

به گزارش دانشجو آزاد: حجت‌الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبرعلیه‌السلام گفت: ماجراى امام حسین علیه‌السلام، نجات‌بخشى یک ملت و یک امت نبود؛ بلکه نجات‌بخشى یک تاریخ بود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امام حسین علیه‌السلام و اصحاب و یاران ایشان با این حرکت، تاریخ را نجات دادند، عنوان کرد: قیام امام حسین علیه‌السلام، رمز بقای حقیقت بعثت پیامبر(ص) شد که یکی از شخصیت‌های این قیام تاریخ‌ساز حضرت علی اکبر علیه‌السلام است.

وی بیان کرد: حضرت علی اکبر علیه‌السلام از زیباترین جوانان عالم بود؛ زیبا، رشید، شجاع، فداکار و جامع همه کمالات است. امام حسین علیه‌السلام، حضرت علی اکبر علیه‌السلام را از نظر خُلق و منطق، به پیامبر(ص) تشبیه کردند و شبیه‌ترین شخصیت به پیامبر اسلام(ص) نامیدند.

حجت‌السلام و المسلمین علیمرادی ابراز کرد: امام حسین علیه‌السلام در دوران کودکى، محبوب پیامبر(ص) بود؛ خود او هم پیامبر را بى‌نهایت دوست مى‌داشت. حضرت شش، هفت ساله بود که پیامبر(ص) از دنیا رفت. چهره پیامبر اکرم(ص)، به صورت خاطره‌ای بى‌زوال در ذهن امام حسین علیه‌السلام مانده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: خداوند متعال حضرت علی اکبر علیه‌السلام را به امام حسین علیه‌السلام می‌دهد، ایشان به سن بلوغ می‌رسد و حضرت مى‌بیند که چهره فرزندش همانند پیامبر(ص) است؛ همان قیافه‌اى که به او علاقه داشت و عاشق او بود و این جوان به جد خود شبیه شده است. حرف زدن، شبیه حرف زدن پیامبر است. اخلاق، شبیه اخلاق پیامبر است.

وی اظهار کرد: امام حسین علیه‌السلام، بعد این‌گونه مى‌فرماید”هر وقت که دلمان براى پیامبر(ص) تنگ مى‌شد، به این جوان نگاه مى‌کردیم؛ اما این جوان هم برای اسلام به میدان رفت”.

حجت‌السلام و المسلمین علیمرادی با تأکید بر این‌که حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، حق مدار بود، باطل در او هیچ راه ندارد در حق‌مداری و حق‌گرایی، جان خود را فدا کرد، گفت: امام حسین علیه‌السلام در راه کربلا، سوار بر اسب، خوابی اندک بر او چیره شد، و چون بیدار شدند، چند مرتبه فرمود: «اِنالله وَ اِنّااِلَیه راجعون و الحمدلله ربّ العالمین» حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، بی‌درنگ خود را به پدر رساند و عرض کرد: ای پدر! فدایت شوم، این استرجاع و حمد برای چه بود؟

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین علیه‌السلام در پاسخ فرمودند”هم اکنون خواب، مرا در ربود و در عالم رؤیا دیدم که کسی ندا داد: «این قوم می‌روند و سرنوشت مرگ هم به سوی آنان می‌شتابد.» دانستم که ما به سوی مرگ می‌رویم”؛ حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام پرسید: ای پدر! مگر ما به حق نیستیم؟ امام فرمود: آری پسرم، به خدایی که بازگشت همه خلایق به سوی اوست سوگند، که ما بر حق هستیم. علی‌اکبر علیه‎‌السلام عرض کرد: پس، از مرگ هراسی نداریم.

وی با بیان این‌که شجاعت، از مؤلفه‌های اصلی شخصیت هر جوان‌مرد است و اوج این فضیلت در شخصیت والای حضرت علی اکبر علیه‌السلام است، تصریح کرد: حضرت علی اکبر علیه‌السلام، نمونه آشکار جوانی شجاع است، رجزخوانی استوار حضرت در برابر دشمنان در روز عاشورا، نمایی از شجاعت این جوان عزیز را نشان می‌دهد.

حجت‌السلام و المسلمین علیمرادی عنوان کرد: در عظمت حضرت علی اکبر علیه‌السلام همین بس که امام زمان (عج) زائر اوست و در رثای او در زیارت ناحیه مقدسه می‌گوید: «سلام بر تو‌ ای علی اکبر، اول فدایی از بهترین نسل ابراهیم خلیل. شهادت می‌دهم که تو از هر کس اولی به خدا و رسولش هستی و خداوند ما را به زیارت تو و رفاقت جد و پدر، عمو، برادر و مادر مظلومه‌ات، موفق بدارد. من از دشمنان و کشندگان تو بیزارم و از خداوند می‌خواهم با تو در نعیم ابدی بوده و همیشه از دشمنانت دور باشم. سلام و رحمت خدا بر تو باد.»

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi