پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:46:52 - سه شنبه 1 اسفند 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو شورای قضایی استان کرمان:
حدنگاری موجب حفظ حقوق عامه می‌شود
مدیرکل ثبت اسناد و املاک و عضو شورای قضایی استان کرمان با اشاره به اینکه فاقد سند بودن اراضی بستر سوء استفاده سودجویان را فراهم نموده، نقش حدنگاری در حفظ حقوق عامه را پررنگ توصیف کرد.

به گزارش دانشجو آزاد: به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، ظهر امروز سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان شهربابک دیدار و در خصوص وضعیت و چالش‌های حدنگاری شهرستان گفتگو کرد.

هاشمی ضمن بیان مزایای پرشمار صدور اسناد مالکیت حدنگار اظهار داشت: حدنگاری در قوانین بالادستی پیش‌بینی شده و مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری قرار گرفته است و علیرغم گستره وسیع ماموریت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک، حدنگاری اولویت اصلی سازمان ثبت است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به تخصیص اعتبار و انعقاد قراردادهای تهیه نقشه و مستندسازی اراضی ملی با شرکت‌های مشاور و نیز همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، حدنگاری اراضی ملی تعیین تکلیف شده است اما به دلیل عدم جدیت سایر دستگاه‌های اجرایی، صرفا ۴۶ درصد اراضی دولتی سنددار شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: ماده ۹ قانون جامع حدنگار، دستگاه‌های اجرایی را مکلف به ارائه مستندات مالکیت و اطلاعات توصیفی املاک به ادارات ثبت جهت دریافت سند مالکیت نموده است که متاسفانه عزم جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

عضو شورای قضایی استان در خاتمه افزود: حدنگاری موجب صیانت از مالکیت اشخاص و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان می‌شود و امنیت خاطر مالکین را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi