پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:49:29 - سه شنبه 14 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جهش دانش‌بنیان‌ها برای زنجیره پایین‌دستی مس در رفسنجان و ردپای خیران
آیین قدردانی از خیران حوزه علم و دانش در حالی روز یکشنبه در رفسنجان برگزار شد که ردپای خیران در پروژه‌های فراوانی همچون دانش بنیان‌ها، ساخت دانشگاه و مدرسه نمایان است، اقداماتی ماندگار که با تبدیل استان کرمان به کارگاه علم و اشتغال، رتبه های این حوزه را ارتقا داده است.

به گزارش دانشجو آزاد: فعالیت خیران در شهرستان رفسنجان و سایر مناطق استان پهناور کرمان آنقدر بوده که از این اقدامات ارزشمند به عنوان گامی در راستای تحقق سیاست‌های جهش تولید و دانش بنیان کشور و استان کرمان یاد می‌کنند.

نیکوکاران با ساخت ۷۰ درصد دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان، راه اندازی ۹۰ مرکز رشد با ۶۰۰ نفر اشتغال، احداث مدرسه، مسکن و اماکن ورزشی ویژه محرومان و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، زمینه رشد و بروز توانمندی مردم مناطق مختلف دیار کریمان را فراهم کرده و دستاوردهای ماندگاری در این خطه برجای گذاشته اند.

رد پای خیران در ۷۰ درصد فضاهای عمرانی دانشگاه ولیعصر

رییس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در این آیین اظهار کرد: ۷۰ درصد امور عمرانی و فضاهای کاربردی دانشگاه اعم از حصار دانشگاه، چهار خوابگاه، آزمایشگاه، دانشکده های مختلف توسط خیرانی همچون مرحوم فروتنی، صبوری، امین و دیگر خیران ایجاد شده است.

رضا رنجبر کریمی ادامه داد: این افراد پایه گذار این مجموعه علمی در شهرستان رفسنجان بودند که در نوع خود کم نظیر بوده و اینک دومین مرکز جامع علمی استان بعد از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

وی با اشاره به مساحت ۵۰۰ هکتاری دانشگاه بیان کرد: این مرکز علمی در سال ۶۹ ایجاد شده و تا کنون ۱۴ هزار دانشجو را فارغ التحصیل کرده و به جامعه تحویل داده؛ بسیاری از فارغ التحصیلان‌ این مرکز علمی در سمت های مختلف استانی، ملی و بین المللی مایه سرافرازی هستند.

رییس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ادامه داد: این دانشگاه دارای ۲۸۴ عضو هیات علمی است که بیشتر آنان جزو برترین ها در سطح بین الملل هستند.

اشتغال ۶۰۰ نفر در ۹۰ مرکز رشد

رنجبر کریمی عنوان کرد: در این دانشگاه ۹۰ مرکز رشد وجود دارد و در شرکت های دانش بنیان این دانشگاه ۶۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی آزمایشگاه مرجع معدنی در جنوب شرق کشور در این دانشگاه یکی از کارهای مهمی است که قبلاً نمونه های معدنی سرچشمه به تهران می رفت و پس از ماه ها نتیجه آن ارسال می شد که با راه اندازی این آزمایشگاه نتایج با مدت زمان کمی به سرچشمه ارسال خواهد شد.

رییس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان همچنین با اشاره به رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس رفسنجان در این آیین گفت: همچنین در این دانشگاه قرار است با ارایه روش های علمی از خام فروشی مس جلوگیری شود.

بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در محرومیت زدایی ۷۰ نقطه از کشور دخیل است

مشاور و مسئول پارلمانی بنیاد علوی کشور هم در این آیین عنوان کرد: بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان در کشور ۷۰ نقطه را شناسایی کرده و نسبت به محرومیت زدایی در حوزه های مختلف مانند مدرسه سازی، مسکن، بهداشت و غیره اقدامات شایسته ای را انجام می دهد.

حجت الاسلام محمدعلی پاک نژاد افزود: در شهرستان های قلعه گنج، کوهبنان و رودبار جنوب از توابع استان کرمان فعالیت هایی‌ را انجام دادیم، به طور مثال با توجه به انعقاد تفاهمنامه بین بهزیستی و کمیته امداد، ۲ هزار و ۷۰۰ مسکن در استان در حال ساخت است که نیمی از آنها به نیازمندان تحویل داده شده و بقیه مسکن ها هم تا پایان سال احداث و تحویل خانواده ها می شود.

وی بیان کرد: در حوزه نوسازی مدارس هم بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی ورود کرده و ۲۰ میلیارد تومان برای استان کرمان در نظر گرفتند که مدرسه الله آباد در کرمان احداث و تحویل داده شد.

مشاور و مسئول پارلمانی بنیاد علوی کشور ادامه داد: همچنین در سیرجان ۶ مدرسه عشایری وجود داشت که زیبنده نبود لذا ساخت تعداد ۶ مدرسه در دستور کار بنیاد قرار گرفت که سه مدرسه ساخته شده و مابقی نیز تا پایان امسال احداث خواهند شد.

وی حمایت این بنیاد در بحث ورزش را هم یادآور شد و افزود: در استان کرمان ۹۰ زمین چمن مصنوعی احداث شده است.

خیران و تکمیل پروژه های نیمه تمام

امام جمعه رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: خیران حرف نخست را در زمینه های مختلف خیران می زنند و به دنبال آن دستگاه های دولتی پای کار آمدند و پروژه های نیمه تمام را تکمیل کردند، بنابراین پایه گذار بسیاری از مجموعه های عام المنفعه و مراکز علمی خیران هستند.

حجت الاسلام اصغر عسکری بیان کرد: داشته ها، دارایی ها و ثروت ها محکوم به فنا هستند اما آنچه از ناحیه این ثروت ها کار خیر انجام شود زندگی فانی تبدیل به حیات واقعی در آخرت و ماندگار می شود و این کار خیرین جلوه ای از هنر مردان الهی است که در رتبه بعد از شهادت قرار دارد.

آیین تجلیل از خیران دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان و رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس‌ با حضور جمعی از مسئولان در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

در این آیین ضمن رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس‌، تفاهم نامه راه اندازی آزمایشگاه مرجع معدنی جنوب شرق کشور هم بین دانشگاه ولیعصر و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان منعقد شد. این تنها آزمایشگاه مرجع معدنی در جنوب شرق کشور خواهد بود و استان های همجوار هم می توانند نمونه های معدنی خود را به این آزمایشگاه ارسال کنند و نتیجه را در مدت زمان کمتری دریافت کنند.

انتهای پیام/

ایرنا

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi