پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:20:35 - دوشنبه 25 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جزئیات ساخت مجتمع عظیم فرهنگی ورزشی دانشگاه تهران
معاون فرهنگی رییس دانشگاه تهران جزئیات ساخت مجتمع ۱۰ هزار مترمربعی فرهنگی ورزشی این دانشگاه در خیابان ادوارد براون در جوار دانشگاه را تشریح کرد و افزود: این مجموعه نه تنها به دانشجویان دانشگاه تهران، بلکه به دانشجویان سایر دانشگاه های تهران نیز خدماتی را ارائه خواهد کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا:دکتر مجید سرسنگی ،با بیان اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه تهران، در طول سالها افزایش یافته است، اظهار کرد: این در حالیست که زیرساخت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه همسو با افزایش تعداد دانشجویان گسترش نیافته است. در حال حاضر دانشگاه تهران دارای حدود ۵۵ هزار دانشجو، تعداد زیادی هیات علمی و کارمند است اما برای این افراد به اندازه کافی فضا برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد. بنابراین یکی از اقداماتی که به طور جدی پیگیری می شود گسترش فضاهای فرهنگی و ورزشی دانشگاه است.

وی از بازسازی فضاهای فرهنگی مخروبه دانشگاه تهران هم خبر داد و افزود:برخی فضاهای فرهنگی دانشگاه که طی سالیان گذشته کنار گذاشته شده و یا مخروبه شده بودند درحال بازسازی هستند. علاوه بر این دانشگاه تهران در حال ساخت و توسعه فضاهای فرهنگی است. ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی دانشگاه تهران با ۱۰ هزار متر مربع زیربنا در خیابان ادوارد براون از جمله این اقدامات است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: امور ساخت این مجموعه به خوبی پیش می‌رود و به زودی عملیات طراحی مجتمع و مشاوره طرح انجام می شود. چنانچه این مجتمع ظرف چند سال آینده به سرانجام برسد بخش عمده‌ای از مشکلاتی که دانشجویان به دلیل کمبود فضای فرهنگی و ورزشی با آن مواجه هستند برطرف خواهد شد. این مجموعه نه تنها به دانشجویان دانشگاه تهران،بلکه به دانشجویان سایر دانشگاه های تهران نیز خدماتی را ارائه خواهد کرد.

دکتر سرسنگی با تاکید بر اینکه در این مجتمع هم به امور فرهنگی و هم به امور ورزشی پرداخته می‌شود،توضیح داد:در راستای پرداختن به امور فرهنگی در این مجتمع تعدادی سینمای مدرن،سالن تئاتر،سالن برگزاری برنامه های فرهنگی (برای عامه مردم)، نمایشگاه آثار تجسمی و… طراحی و ساخته خواهد شد و در کنار فضاهای فرهنگی و هنری،فضاهای ورزشی نیز دیده شده است. در این راستا قرار است یک استخر کاملا استاندارد سربسته ، سالن های متعدد برای فعالیت های ورزشی دانشجویان مانند فوتسال،تنیس،بسکتبال، والیبال و… ساخته شود.

وی در پایان در مورد تامین بودجه ساخت این مجتمع توضیح داد: بخشی از بودجه این مجتمع توسط دانشگاه تهران و بخشی دیگر توسط کمک‌های بیرونی دانشگاه مانند خیرین و سازمان هایی با توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی کشور مانند شهرداری،وزارت مسکن و… مرتبط هستند،تامین می‌شود.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi