پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:28:20 - یکشنبه 30 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جدیدترین معیارهای یک دانشجوی خوب
جدیدترین معیارهای یک دانشجوی خوب مشخص شد.

دانشجو آزاد؛ همه ما اعم از این‌که کوتاه باشیم یا دراز، چاق یا لاغر، پولدار یا بی‌پول، مشروطی یا نمره الف، یک مسئولیت به نام دانشجو بودن داریم. تا همین الان درباره وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژگی‌های یک دانشجوی خوب مطالب زیادی نوشته شده، اما همان‌طور که می‌دانید ملاک‌های خوب بودن همچون انرژی قابل تغییر است. در ادامه جدیدترین معیارهای یک دانشجوی خوب تقدیم حضورتان می‌شود:

یک دانشجوی خوب می‌داند که پنهان‌کاری، کار خوبی نیست. مثلا صندلی‌های کلاس جای خوبی برای پنهان کردن ضایعات چسبناک نیست! در نتیجه پنهان کردن فایل‌های ویدیوئی از طریق hidden  کردن، پیامک دور از چشم همسر و … جملگی اخ است.

یک دانشجوی خوب به هر تعارفی زرتی پاسخ مثبت نمی‌دهد، مثلا در تعارف برای قرض دادن جزوه به همکلاسی (حالا به نیت‌ها کار نداریم در این زمینه) کمی توانایی نه گفتن دارد، تا آخر ترم مجبور نباشد از جزوه‌های دیگران رو نویسی کند.

یک دانشجوی خوب به ناموس مردم چنان می‌نگرد که به عمه و خواهر خود! در نتیجه از کنار هر شخصی که رد می‌شود شماره‌ای در دستش نیست یا قدم زدنش همراه با ناز و ادا و عشوه مراسم شوی لباس نیست. یک دانشجوی خوب تقویم تاریخ نیست. مثلا وقتی شاهد ضایع شدن همکلاسی‌اش در دانشگاه است، به جای یاد آوری وقت و بی‌وقت آن موضوع، باید سعی کند مواظب باشد تا خود سوتی ندهد. در نتیجه دیگر دنبال فیلترشکن برای ورود به شبکه‌های خاک بر سری اینترنت نمی‌گردد (حالا شما به بی‌ربطی‌اش نگاه نکنید به عمق مطلب توجه کنید!)

یک دانشجوی خوب می‌داند همان‌طور که نتیجه دور زدن در یک خیابان کوچک ترافیک است و معذرت خواهی هم دردی را دوا نمی‌کند، آن‌قدر آخر ترم با استاد سر بارم بندی نمرات و تاثیر میان‌ترم بحث نمی‌کند، که بی‌نتیجه است و استاد کار خودش را می‌کند.

مجید حسین زاده

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi