پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:34:39 - پنجشنبه 30 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جانشین سپاه ثارالله کرمان:دانشجویان پیشگامان جنگ دیروز و افسران جنگ نرم امروز هستند/پیروی از ولایت فقیه رمز موفقیت در تمام عرصه ها است
جانشین سپاه ثارالله کرمان گفت: دانشجویان پیشگامان جنگ دیروز و افسران جنگ نرم امروز هستند.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ سردار محمد مطهری جانشین سپاه ثارالله کرمان در اولین کنگره ۱۳۹ شهید دانشجوی استان کرمان ضمن تبریک سالگردعملیات غرورآفرین والفجر ۸ گفت: بچه های سپاه ۷۵ روزدر این عملیات جنگیدند و رشادتهای فراموش نشدنی آنهابرای همیشه در تاریخ ثبت شده است.

مطهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غدیر ادامه داد: شهید ایرانمنش مدیر کل آموزش پرورش کرمان توسط منافقین کور دل ترور شد و در چنین روزی پیکر پاکش تشییع شد.

وی درادامه با اشاره به رویکرد کنگره گفت: رویکرد کنگره به این شکل بوده که با شروع سال تحصیلی کارش را آغاز کرده و بحث فراگیر بودن برنامه ها از دیگراهداف ما بود که در کل استان تولید محتوا داشته باشیم و تا کنون ۲۴ یادواره شهدای دانشگاهی برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

جانشین سپاه ثارالله کرمان افزود: تولید محتوایی که انجام  شده شامل جمع آوری آثار شهدا بوده که در یک بانک اطلاعاتی گردآوری شده و چاپ ۷ عنوان کتاب و تمبر یادبود شهدای دانشجو از دیگر عملکردهای کنگره بوده است.

محمد مطهری بابیان نزدیک شدن به سالگردعملیات خیبر عنوان کرد: جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که ملت، تازه انقلاب کرده بود و نیروی مسلح سازمان یافته نداشت، هنوز ارتش خودرا نیافته بود و سپاهی تشکیل نشده بود؛ در این شرایط برآورد دشمن این بود که قطعا حزب بعث به پیروزی می رسد اما دشمن از دو موضوع غافل بود یکی رهبری این کشور و دیگری مردم همیشه در صحنه که عوامل پیروزی مادر دوران دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: در یک مقطعی ما با هدایت و فرماندهی بنی صدر در این کشور متاسفانه  نتوانستیم اقدامی در خروج نیروهای عراقی در کشور داشته باشیم، اما با عزل بنی صدر نیروهای حزب اللهی موفق شدند در کنار هم و ارتش و سپاه با وحدت درچندین عملیات پشت سرهم یعنی عملیات ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین بسیاری از سرزمین های اشغالی آزاد شد.

جانشین سپاه ثارالله کرمان عنوان کرد: در این مقطع چون دشمن احساس می کرد ما ناتوان هستیم خط پدافندی خودرا چنان مستحکم نکرده بود اما وقتی متوجه توان نیروهای ایران شد خطوط دفاعی خودرا محکم کرد تا مانع پیشروی ما به مناطق شود.

مطهری تصریح کرد :دشمن به طور کامل  تاکتیکها و شیوه های عملیاتی ما در خشکی را شناسایی کرده بود و همین امر باعث شده که حدود یک سال و ۸ ماه بعد از آزادسازی خرمشهر ما هیچ عملیات موثر و دارای برد جهانی نداشته باشیم و این موضوع دشمن را مغرور از پیروزی ها کرده بود و روحیه نیروهای داخلی بسیار ضعیف بود.

وی افزود:در این شرایط فرمانده کل سپاه منطقه هور را نشان کرده بود و مدت زیادی بچه های زبده اطلاعات به شناسایی وجمع آوری اطلاعات در آن منطقه پرداختند.

جانشین سپاه ثارالله کرمان اظهار داشت: این اولین عملیات آبی خاکی ما بود که با مشقات فراوانی همراه بود که نهایتا عملیات موفق خیبر در سوم اسفند ماه سال ۶۲ در هور انجام گرفت و در این عملیات رزمندگان ما خصوصا دانشجویان ابتکارات زیادی انجام دادند من جمله ساخت پل خیبری به طول ۱۴ کیلومتر.

مطهری خاطر نشان کرد: دفاع مقدس ما حدود ۲۸۸۷ روز به طول انجامید که از این مدت ۱۰۰۰ روز آن جنگ فعال بود  در این دوران حدود۱۸۷۰۰۰ جوان خون خود را تقدیم نظام اسلامی کردند که دو درصد از شهدا دانشجویان بودند و این آمار قابل توجهی برای قشر تحصیل کرده است.

وی ابراز داشت: جنگ هنوز تمام نشده است و ما امروز در جنگی قرارداریم که سنگرش مشخص نیست، سلاح و خاکریز معینی ندارد و این جنگ نرم است و همانطور که دانشجویان در دوران انقلاب و دفاع مقدس با تمام وجود از اسلام و نظام اسلامی دفاع کردند امروز هم وظیفه تمام جوانان و افسران جنگ نرم این است که راه شهدا را ادامه داده و برای سربلندی این نظام و مغلوب کردن دشمنان در تمام عرصه ها تلاش کنند.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان در پایان عنوان کرد: در شرایط کنونی وظیفه همه ما این است که همیشه در صحنه و گوش به فرمان یک نفر یعنی ولی فقیه باشیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi