پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:07:48 - چهارشنبه 18 فروردین 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تولید دستگاه نوشیدنی های گرم اتوماتیک با یک سوم قیمت نمونه اروپایی
محمدرضا ابوسعیدی جوان ۳۲ ساله ی کرمانی است که توانسته چالش ارز و دلار را به فرصت تبدیل کند و با همت خود صفر تا صد دستگاه نوشیدنی های گرم اتوماتیک را بسازد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از راه آرمان؛ عده ای از جوانان کشور معتقدند که با پشتکار، اراده و بهره بری از علم و دانش علاوه بر آن که می توانند سکوی پرشی برای خودشان ایجاد کنند بلکه کشور را از وابستگی به سایر کشورها نجات دهند و حتی صادر کننده ی علم و دانش خود به سایر نقاط جهان باشند.

محمدرضا ابوسعیدی جوان ۳۲ ساله ی کرمانی نیز از آن دسته جوانان با پشتکار است که از سال ۸۰ به دنبال آن بوده که با علم و اراده ی خود کارآفرینی کند.

به گفته ی محمدرضا؛ او در دهه ی ۸۰ وارد کننده و توزیع کننده ی دستگاه نوشیدنی های گرم بوده است اما در برهه ای با چالش ارز و دلار روبرو می شود از این رو تصمیم و همت خود را یکی می کند تا خودش دستگاه نوشیدنی های گرم اتوماتیک را بسازد.

محمدرضا ابوسعیدی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این محصول ایده ی نابی نیست که بگوئیم اختراع جدیدی در دنیا باشد بلکه قبلا در کشورهای مختلف دنیا وجود داشته است اما دانش و همت فنی تیم ما به نقطه ای رسید که صفر تا صد این محصول کاملا ایرانی باشد.

او بخشی از دانش ساخت این دستگاه را با مهندسی معکوس دانست و ما بقی را به بومی سازی دانش فنی نسبت داد، کاری که در طول سه سال تلاش، آزمون و خطا نتیجه اش تولید یک دستگاه نوشیدنی های گرم اتوماتیک کاملا ایرانی شده است.

ابوسعیدی نام تجاری محصول ساخته شده توسط او و تیم فنی اش را ” الکت ELECT” معرفی کرد و توضیح داد: کار کردن با این دستگاه  که عمدتا مشتقات قهوه را ارائه می هد،بسیار آسان است چرا که کاربر می تواند بدون هیچ دانشی از قبل و تنها با فشار دادن یک کلید بین ۳ تا ۱۵ ثانیه آنچه که سفارش داده است را دریافت کند.

این جوان کرمانی در ادامه گفت: در ایران شرکت هایی وجود دارند که مدعی تولید دستگاه نوشیدنی های گرم اند اما متاسفانه قطعات را از چین می آوردند و تنها در ایران مونتاژ می کنند در حالیکه شرکت ما صد در صد کار را در ایران و در شهر کرمان تولید می کند.

وی افزود: معتقدیم که شرکتمان انحصاری است چرا که تمام قطعات از جمله بُرد، قطعات فلزی و پلاستیکی در شهر کرمان تولید می شود.

ابوسعیدی در توضیح تفاوت دستگاه نوشیدنی های گرم اتوماتیک الکت با نمونه های خارجی چینی و اروپایی بیان کرد: تنها چیزی که محصول ما را از نمونه های وارداتی از جمله چینی و اروپایی متفاوت کرده است پایین بودن میزان مصرف برق است.

او پایین بودن میزان مصرف برق را برای خرید داران اینگونه دستگاهها مهم دانست و گفت: یکی از موضوعات مهمی که خرید داران دستگاههای نوشیدنی گرم اتوماتیک به آن توجه می کنند میزان مصرف برق است، از این رو محصول ایرانی با نام تجاری “الکت” توانسته نظر بسیاری از مشتریان خود را جلب کند.

این جوان کارآفرین در ادامه به بازار هدف دستگاه نوشیدنی های گرم اتوماتیک اشاره و بیان کرد: بازار هدف دستگاههای تولید شده، ایران است اما باید بگویم که بازار این دستگاه به شدت باز است یعنی تمام کشورهایی که با دلار کار می کنند،به دلیل قیمت مناسب این محصول، می توانند مشتریان این دستگاه باشند اما شرکت فعلا توانایی کار با هدف بین المللی را ندارد از این رو فعالیتی در بازار خارجی نداریم.

او در ادامه گفت: با محصولی روبرو هستیم که انقلابی در نوشیدنی ها به وجود آورده است اگر در ده سال گذشته مردم به دنبال چایی بودند امروزه به دنبال قهوه هستند و اکنون شاهد افزایش قهوه فروشی ها در سطح کشور هستیم ضمن اینکه مغازه ها و کافی شاپ هایی که قهوه را سرو می کنند نیز زیاد شده است از این رو شاهد صنعت مجزایی در کشور هستیم از طرفی دیگر محصولات وارداتی مشابه این دستگاه قیمت های نجومی دارند و وقتی به دلار وارد می شوند هزینه بسیار زیاد می شود در حالیکه محصول شرکت ” الکت” با نصف قیمت چینی و یک سوم محصول اروپایی در ایران  فروخته می شود.

مدیر شرکت ” الکت”  در ادامه در رابطه با حمایت مسئولان و سازمان ها گفت: توسط پارک علم و فن آوری کرمان و همچنین معاونت ریاست جمهوری نیز  مورد حمایت قرار گرفتیم اما حتی یکسری سازمان ها که نامی از آن ها نمی برم باعث شدند این صنعت که می توانست بخشی از ایران و خاورمیانه را بگیرد، عقب بماند.

محمد رضا ابوسعیدی در پایان گفت: جوانانی در ایران داریم که علاقه و عشقشان تولید محصولات جدید است اما هیچ پایگاهی برای حمایت آن ها وجود ندارد تا بتوانند یک ایده را به یک کالا برسانند از این رو این جوانان همیشه سرکوب می شوند و کارگر افرادی می شوند که پول را به ارث برده اند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi