پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:55:17 - پنجشنبه 6 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توجه به صنعت ذغال سنگ ایران تضمین کننده برق ایران در سالیان آینده است
دکتر محمد کاراموزیان دبیر علمی دومین کنگره ذغالسنگ ایران استفاده از ذغالسنگ به عنوان بهترین راه برای تولید برق یاد کرد

دکتر محمد کاراموزیان   در مراسم اختتامیه دومین  کنگره  ذغالسنگ ایران در کرمان گفت : کشور آمریکا با وجود اینکه در زمینه نفت و گازجزو ۱۰ کشور اول میباشد ولی با این وجود ۵۶% از برق خود را از ذغال سنگ تهیه میکند که متاسفانه این آمار در ایران نزدیک به ۰٫۲% میباشد که بسیار بسیار اندک است .

کاراموزیان

کاراموزیان

وی همچنین با بیان این مطلب که ذخایر ذغالسنگ ایران تقریبا ۱۴ میلیارد تن ارزیابی میشود عنوان کرد که این میزان برای سالیان سال برق مصرفی ایران را تضمین میکند .

دکتر کاراموزیان با اشاره به این موضوع که نفت و گاز ایران نهایتا تا ۱۰۰ سال آینده به اتمام خواهد رسید از ذغالسنگ به عنوان بهترین جانشین برای این ماده یاد کرد و بیان داشت با وجود بحرانهای اقتصادی و اتمام منابع نفت و گاز نیاز به یک انرژی جدید و ارزان قیمت بیش از پیش احساس مشود که ذغالسنگ مستواند این نفش را به خوبی ایفا کند .

وی همچنین با ابراز رضایت از میزان مقالات رسیده به کنگره و سطح بالای بسیاری ازآنها بیان داشت در بعضی از قسمتها همچون فرآوری در سطح ذغال , نیاز به کار بیشتر وجود دارد .

دبیر علمی کمگره همچنین در پایان سخنان خود از شرکت ذغال سنگ طبس به عنوان میزبا ن سومین کنگره ملی ذغالسنگ که قرار است درسال ۹۵ برگزار شود یاد کرد .

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi