پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:50:49 - شنبه 10 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان امور دانشجویان:
توانمندسازی دانشجویان در راستای مهارت افزایی و کسب‌وکار باید در رأس اولویت‌های دانشگاه‌ها باشد
رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه‌ها با مزیت‌های منطقه‌ای در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه پیوند بخورند، گفت: تا زمانی که دانشگاه‌ها نتوانند با منطقه‌ای پیوند ایجاد کنند و پاسخ گوی نیازهای جامعه محلی نباشند، به رسالت خود عمل نکرده‌اند و تفاوت میان دانشگاه‌ها تنها از گذر پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای حاصل می‌شود.

به گزارش دانشجو آزاد: دکتر هاشم داداش‌پور معاوم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با حضور در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه با امکانات و ظرفیت های آن بیشتر آشنا شد.

وی در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیأت رئیسه و مدیران حوزه دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: صنایع زیادی در شهرستان آمل مستقر هستند و این فرصت بسیار مغتنمی برای تعامل دانشگاه و صنعت است  و بی شک‌ ارتباط با صنعت، زمینه ساز ترویج فناوری و به طبع آن نوآوری و رونق ساز اشتغال در دانشجویان خواهد شد. 

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه‌ها با مزیت‌های منطقه‌ای در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه پیوند بخورند، تاکید کرد: تا زمانی که دانشگاه‌ها نتوانند با منطقه‌ای پیوند ایجاد کنند و پاسخ گوی نیازهای جامعه محلی نباشند، به رسالت خود عمل نکرده‌اند و تفاوت میان دانشگاه‌ها تنها از گذر پاسخگویی به نیازهای منطقه ای حاصل می‌شود. 

وی افزود: در این راستا، دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل باید پشتوانه‌ای برای نوآوری و پاسخگویی برای نیازهای فناورانه صنایع منطقه باشد.
دکتر داداش‌پور تصریح کرد: امروز بهترین فرصت است که دانشگاه فناوری نوین آمل در این عرصه میدان‌دار حرکت به سمت نوآوری باشد.

معاون وزیر علوم با اشاره به ارتباطات منطقه‌ای دانشگاه‌ها بیان داشت: عدم ارتباطات منطقه‌ای حلقه مفقوده دانشگاه های ما است و تعامل و پیوند دانشگاه‌های منطقه ای که عامل اصلی ارتقاء دانشگاه‌ها بواسطه انتقال تجارب علمی، هم افزایی، بالندگی و پویایی است، نباید مورد غفلت واقع شود.

دکتر داداش پور اضافه کرد: دانشگاه‌های صنعتی در دهه هشتاد در کشور شکل گرفتند تا پیشقراول حرکت و نیروی محرک توسعه صنعتی و فناوری منطقه‌ای و ملی باشند و اگر بازتعریفی در ماموریت‌های این دانشگاه‌های صنعتی تاسیس شده صورت نگیرد، به نوزایی، نوآوری منجر نخواهد شد و در مسیر خدمت به جامعه محلی و منطقه‌ای قرار نخواهد گرفت.

وی دانشگاه‌های صنعتی را توسعه دهنده علوم کاربردی خواند و تاکید کرد: تا زمانی که دانشگاه های صنعتی متصل به بازار و مزیت‌های منطقه‌ای نشوند، دستاوردی برای توسعه ملی و منطقه‌ای نخواهند داشت. 

دکتر داداش پور افزود: توانمندسازی دانشجویان در راستای مهارت افزایی و کسب و کار باید در رأس اولویت‌های دانشگاه‌ها باشد تا بعد از اتمام تحصیلات، بتوانند راحت تر جذب بازار کار شوند. 

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان امور دانشجویان، وی پس از نشست با اعضای هیأت رئیسه از بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید کرد و با حضور فرماندار شهرستان آمل زمین چمن مصنوعی دختران را افتتاح و کلنگ احداث ساختمان رفاهی دانشگاه را به زمین زد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi