پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:10:21 - جمعه 22 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توافق با دانشگاه‌های آلمان برای تربیت مدرس
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به لزوم افزایش ارتباطات بین المللی این دانشگاه، گفت: تاکنون باکشورهای آلمان، پرتغال، ژاپن، عراق و اتریش مذاکراتی شده و علاوه بر این کشورها، با سیستم آموزش عالی آلمان نیز به تفاهم هایی رسیده ایم که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد .

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا:دکتر مسعود شفیعی افزود: موضوع این تفاهم‌ها تربیت اعضای هیات علمی و مدرسین و به روز کردن اطلاعات علمی مدرسین دانشگاه است و همچنین درصورت تایید وزارت علوم ایجاد دانشگاه مشترک میان دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی بااشاره به معضل مدرک گرایی و بیکاری در کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه ای تلاش می کنیم دانشجویان پس از فارغ التحصیلی این معضلات را نداشته باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن تاکید بر اینکه این دانشگاه، دانشگاهی تقاضا محور،نسل سومی و کار آفرین است بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد نیروهای دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند.

وی افزود:اعتقاد در دانشگاه فنی و حرفه ای بر این است که نیرویی تربیت کنیم که کار محور باشد و اینکه ثابت کنیم این دانشگاه سربار جامعه نیست، از این رو مدرک های ارائه شده از سوی این دانشگاه بسیار معتبر هستند.

معرفی ۱۰۰ مخترع دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صندوق نوآوری شکوفایی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از معرفی ۱۰۰ نفر از مخترعان این دانشگاه به صندوق نوآوری شکوفایی برای دریافت وام کم بهره از این صندوق خبر داد و توسعه روابط بین الملل دانشگاه فنی و حرفه ای،آموزش پرسنل مدرسین و مربیان این دانشگاه و توسعه رشته های کاردانی را از جمله اهداف آینده دانشگاه فنی و حرفه ای برشمرد.

شفیعی در مورد صندلی های خالی در دانشگاه همچنین بیان کرد: صندلی های نوبت روزانه دانشگاه معمولا تکمیل می شوند اما در رشته های نوبت شبانه برخی مواقع متقاضیان به دلیل رقابت و مدرک گرایی حاضر به اخذ مدرک فوق دیپلم از دانشگاه فنی و حرفه ای نیستند و حاضرند پول بیشتری پرداخته و مدرک کارشناسی دریافت کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد:دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت محور است،در همه ی رشته ها برای دانشجویان آزمایشگاه و کارگاه وجود دارد که البته برخی آزمایشگاه ها قدیمی هستند و با توجه به بودجه کم دانشگاه هنوز به‌روز نشده اند.

وی درخصوص چشم انداز دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: اکنون در کشور با کمبود دانشگاه‌های مهارت محور روبرو هستیم یا اصلا این نوع دانشگاه ها وجود ندارند و دانشگاه فنی و حرفه ای باید به عنوان یک دانشگاه مهارت محور جایگاه خود را در کشور مشخص کند.ضمن اینکه لازم است آموزش های این دانشگاه متناسب نیاز صنعت در کشور باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت محور بودن، توجه به بازارکار، تربیت نیروهایی با پنجه های کارآمد و وجود ۱۷۲ دانشکده و آموزشکده را در ایران از جمله نقاط قوت این دانشگاه دانست و بیان کرد: قصد داریم در داخل و خارج از ایران با بخش خصوصی ارتباط برقرار کنیم تا برای تامین بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای فشار کمتری به دولت وارد شود.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi