پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:21:45 - شنبه 23 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سخنران پیش از خطبه نمازجمعه شهرستان جیرفت؛
تنها با مدیریت انقلابی در تمام سطوح می توان مشکلات را حل کرد
امروز کشور ما نیازبه مدیریت انقلابی درتمام سطوح دارد و ما هر کجا به این روحیه انقلابی تکیه کردیم، همان جا اکنون نقطه قوت کشور محسوب می‌شود.

به گزارش “دانشجوآزاد” عادل مریمی نماینده بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت سخنران پیش از خطبه نمازجمعه این هفته ( ۲۲ اردیبهشت ) بخش ساردوئیه گفت:آنچه که در شرایط فعلی میتواند مشکلات کشور را حل کند،رویکرد انقلابی است.

وی افزود:به این معنا که اگر بخواهیم کشور به سمت رشد حرکت کند،اگر بخواهیم مسائل معیشتی مردم حل شود،اگر بخواهیم مسائل منطقه حل شود،تنها راهی که پیش روی ماست،به فرموده رهبری واثبات عقل سلیم،نگاه انقلابی است. و تنها این نگاه است که میتواند کشور را از وضعیت فعلی به وضعیت بهتری عبور دهد.

وی اذعان کرد:مسئله ای با عنوان برجام که الان برای مردم ما تا حدی شناخته شده است در این مدت تلاش های گسترده ای صورت گرفت.تلاش های شبانه روزی بسیاری انجام شد.بزرگواران دستگاه دیپلماسی کشورمان زحمت های بسیاری کشیدند و خروجی این همه تلاش و زحمات شد متنی با عنوان برجام.

مریمی اذعان کرد:پس از انعقاد این قرارداد اتفاقات مهمی افتاد.قرار بود در روز اجرای برجام،تمام تحریم های کشورمان لغو شود.مقامات کشورمان مداوما این را تاکید میکردند ولی متاسفانه تا به امروز تحریم ها که لغو نشد،بماند،تحریم های آمریکا دوباره تمدید شد.همان موقع بعد از انعقاد برجام رهبری از برجام به عنوان خسارت محض یاد کردند.ایشان از همان اول فرموده بودند که من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم.و مداوما مسائل اینچنینی را گوشزد کرده بودند ولی در کشور ما به سمت این قرارداد پیش رفتیم وبا جدیت این مسئله پیگیری شد.

وی توضیح داد:اما مسئله اصلی کنونی که برجام نقض شده چیست؟من به عنوان یک دانشجو فکر میکنم آنچه که ما باید به آن برگردیم وپیگیری اش کنیم،نگاه انقلابی است.اگر ما این نگاه انقلابی را عملی کنیم،اگر عامل رشد کشور را در داخل ببینیم،اگر مدام چشم به خارج کشور ندوزیم،اگر تلاش نکنیم به واسطه کسانی که رهبران شیطان بزرگ هستند،سال ها به دنبال فشار واستعمار کشور ما بودند،اگر به فکر توافق با این ها نباشیم،اگر به جای کمک گرفتن از خارج برای حل مشکلات،توان داخل را فعال کنیم،تلاش کنیم مشکلاتی همچون بیکاری را با اهتمام به توان داخلی کشور حل کنیم،چنین روزی شاهد نقض برجام وبه هدر رفتن آن همه تلاش ها وزحمات نبودیم.اما به هر حال این اتفاق افتاد.کشور چند سال درگیر مسئله برجام شد ونهایتا بدعهدی آمریکا برای چندمین بار به همه دنیا اثبات شد.این مسئله،مسئله ایست که ملت ما باید از ان درس بگیرند.

وی بیان داشت:کدام چشمی است  نبیند این عزت واحترامی که انقلاب اسلامی امروز در قلب مستضعفان جهان پیداکرده و کدام انسان عادلی این همه پیشرفت در علوم مختلف را ببیند، لب به تحسین فرزندان این انقلاب نگشاید.روزگاری این مملکت خواب ساخت موشک، پیشرفت پزشکی، نانو فن‌آوری و علوم هسته‌ای را هم نمی‌دید اما امروز کشور ما  جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده که در بسیاری از علوم در عالی‌ترین سطوح در دنیا نقش آفرینی می‌کنداعتماد بی‌حد و خوش‌بینی عده‌ای به آمریکا درد بی‌درمانی است که امروز گریبان برخی افراد و جریانات سیاسی را در کشور گرفته است.

نماینده بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت افزود:آمریکا دیگر باید چه جنایتی علیه مردم و بشریت انجام دهد تا رگ غیرت برخی از آقایان بجنبد و اعتمادشان از او سلب شود، چرا طرفداران رابطه با آمریکا لیست بلند بالا و ادامه‌دار خباثت‌های آمریکا پس از برجام را برای مردم بازگو نمی‌کنند؟

وی تشریح کرد:قانون محدودیت ویزا، تحریم موشکی علیه ایران، محدودیت‌های مکررمالی علیه کشور، غارت دو میلیاردی اموال، تحریم جدید ۱۰ساله علیه کشورمان که نقض آشکارای برجام است و تهیه۵۷طرح تحریمی علیه ایران درکنگره نشان از ناجوانمردی این کشور در مقابل مردم ایران است اما دریغ ازیک اقدام انقلابی ازسوی برخی مسئولین کشور در برابر این همه بدعهدی آمریکا.

عادل مریمی اذعان کرد:آیاهدف قراردادن ایرباس ایران توسط ناو آمریکایی و کشتار صدها زن، مرد وکودک دشمنی نیست؟ آیا حمایت از صدام و دادن تسلیحات پیشرفته برای کشتن مردم و جوانان ما در جنگ، دشمنی نیست؟ آیا به رگبار بستن دانشمندان هسته‌ای ما در مقابل کودک معصوم دشمنی نیست؟ آیا تحریم نظامی، صنعتی و حتی دارویی دشمنی نیست؟ آیا بهترنیست دل به وعده‌های الهی سپرد، بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد ودست یاری به سوی نخبگان جامعه خودمان دراز کرد.

وی توضیح داد:امروز کشور ما نیازبه مدیریت انقلابی درتمام سطوح دارد و ما هر کجا به این روحیه انقلابی تکیه کردیم، همان جا اکنون نقطه قوت کشور محسوب می‌شود.پس ازدستورصریح مقام معظم رهبری در برخورد با فیش‌های ناعادلانه نجومی آقایان چه کرده‌اند، کدام عقل سلیم و با انصافی می‌پذیرد که مدیری۶۰میلیون،۸۰میلیون،۱۰۰میلیون، حقوق بگیرد مگراین‌ها برای کشورچه کرده‌اند؟

با این حساب دانشمندانی که درعرصه هسته‌ ای، نانو وعلوم دیگر به کشورخدمت می‌کنند و یا مدافعان حرمی که با نثارخون خود امنیت را برای کشوربه ارمغان آورده‌اند چگونه باید طرف شد؟ این آقایان با چه رویی در فردای قیامت با شهدا و امام شهدا روبرو می‌شوند و بدتر آنکه حامیان صاحبان فیش‌های نجومی در محضر دادگاه عدل‌الهی و میزان آن یعنی رسول‌الله و اهل بیت چه جوابی دارند؟ نکند خدایی نکرده آقایان در سایر حوزه‌ها هم همین طور با دستورات رهبری برخورد می‌کنند؟
نکند با بازی‌های سیاسی لغو کنسرت و لغو سخنرانی، کشته شدن مردم مظلوم ایران که در چند وقت اخیر با قطارو درجاده‌ها اتفاق می‌افتد به فراموشی رود.

مریمی در پایان افزود:یک نکته دیگر هم اینکه علی رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بها دادن به جوانان انقلابی در دانشگاه ها،اما متاسفانه شاهد سنگ اندازی های مسئولان در پیش پای این تشکل هاهستیم.وامروز از حیث جوانمردی وامر به معروف اسمی از آنان نمیبریم اما اگر بخواهد همین امر ادامه پیدا کند،در تریبون های آینده حتما موضوع را به صورت شفاف با مردم در میان خواهیم گذاشت.
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi