پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:09:51 - چهارشنبه 9 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه های کاشان و ایلینویز آمریکا منعقد شد
تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه های کاشان و ایلینویز شیکاکو آمریکا روز دوشنبه با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان و پروفسور محمد شاهیده پور از دانشگاه ایلینویز به امضاء رسید.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا: همکاری دانشگاهی و علمی از طریق تحقیقات و مطالعه برای پیشرفت علوم، تشویق و بازدید اعضای هیات علمی دو مرکز، توافق برای تشکیل کرسی های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت هر دو دانشگاه، انجام طرح های تحقیقاتی و کمک به انتشارات مشترک و پیشبرد فعالیت های علمی از مفاد این تفاهمنامه است.
این تفاهمنامه به مدت پنج سال بین دو دانشگاه به امضاء رسید.
رئیس دانشگاه کاشان در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه کاشان برای اولین بار کرسی های علمی بین المللی تحت حمایت خیرین را راه اندازی کرده است.
عباس زراعت افزود:اولین کرسی علمی، هفته گذشته در حمایت از رصدخانه ملی ایران در کاشان برگزار و دومین کرسی علمی بین المللی نیز امروز به پروفسور شاهیده پور از دانشگاه ایلینویز اعطا شد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری دو دانشگاه گفت: یکی از برنامه ها و اهداف این تفاهمنامه تبدیل کاشان به ششمین شهر هوشمند کشور بعد از شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و ارومیه است.
زراعت از راه اندازی مرکز تحقیقات و توسعه فناوری هوشمند با همکاری وزارت نیرو در دانشگاه کاشان خبر داد و تصریح کرد: در برنامه بلندمدت دانشگاه هوشمند به شهر هوشمند بسط داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی شبکه هوشمند برای شش شهر هوشمند کشور در دانشگاه کاشان تشکیل خواهد شد و هدف از این اقدام استفاده از پتانسیل دانشمندان و نخبگان داخل ایران و خارج از کشور است.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi