پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:11:18 - یکشنبه 20 آذر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دبیر هیات چوگان استان کرمان مطرح کرد؛
تشکیل نخستین تیم چوگان استان کرمان
رضا شاه محمدی گفت: در تلاش هستیم با آماده سازی ورزشکاران رشته چوگان و تأمین زیر ساخت های لازم همچون تربیت اسب، خرید تجهیزات و غیره، یکم خرداد ماه که به عنوان روز چوگان کرمان نامگذاری شده است، میزبان جام چوگان و حضور چوگان بازان کشور باشیم.

 به گزارش دانشجو آزاد: رضا شاه محمدی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در کرمان با حضور رئیس فدراسیون چوگان گفت: این کارگاه به منظور راه اندازی تیم چوگان استان کرمان و معرفی تاریخچه و ماهیت این رشته ورزشی با حضور ابراهیم نوزایی رئیس فدارسیون، یکی از داوران بین المللی چوگان و نویسنده کتاب گوی و چوگان در سالروز ثبت جهانی این رشته ورزشی در سازمان یونسکو، برگزار کردیم.

دبیر هیات چوگان استان کرمان با تأکید بر اینکه تیم تشکیل شده، اولین تیم چوگان استان است، عنوان کرد: بنا به تأکید رئیس هیات چوگان استان قرار است ماهانه و به صورت تخصصی و رایگان برای علاقمندان کارگاه آموزشی را با حضور مربین سطح ملی برگزار کنیم.

وی ابراز کرد: در تلاش هستیم که با آماده سازی ورزشکاران این رشته ورزشی و تأمین زیر ساخت های لازم همچون تربیت اسب، خرید تجهیزات و غیره، یکم خرداد ماه که به عنوان روز چوگان کرمان نامگذاری شده است، میزبان جام چوگان و حضور چوگان بازان کشور باشیم و همچنین در نظر داریم در این روز، افتتاحیه باشگاه چوگان تاج کرمان انجام شود.

شاه محمدی با اشاره به وجود زیر ساخت های خوب سوارکاری در سطح استان کرمان اظهار کرد: بر همین اساس در شهرستان های زرند، بم، رفسنجان و سیرجان هیات های چوگان شهرستان را راه اندازی کرده ایم و قرار شده است که این شهرستان ها سوارکار و اسب بفرستند تا کار در این زمینه انجام شود.

دبیر هیات چوگان استان کرمان با بیان اینکه انجمن اسب کرمان در سال ۱۳۵۰ تشکیل و در آن زمان باشگاه سوار کاری فعالیت داشته است که بعد از انقلاب زمین های این باشگاه به فروش می رسد، عنوان کرد: مالک زمین ها شرکت سرمایه گذاری مسکن است و با علاقمندی خود حاضر شده اند، اِلمانی که از قسمت اصلی ساختمان انجمن سوار کاری مانده است را خراب نکنند تا به نام عمارت ملی چوگان ثبت شود.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات مربوط به ثبت ملی عمارت چوگانرا آغاز کرده ایم و میراث فرهنگی در حال بررسی نقشه ها هستند تا به زودی روند ثبت ملی این بنا انجام شود و از همه مسئولان استانی خواهشمندیم تا مرمت این بنا باشکوه آغاز شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi