پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:17:02 - یکشنبه 10 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تشویق طرح‌های دانشجویی آغازی برای ایده‌های بزرگ است
دانشجوی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان گفت: ایده‌ها و طرح‌هایی که به دست دانشجو ساخته شده، هر چند کوچک، می‌تواند در پیشرفت علمی کشور تاثیرگذار باشد؛ چراکه ایده‌های کوچک آغازی برای ایده‌های بزرگ هستند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از قطره:روح الله آقایی، شرکت کننده بخش ایده مسابقات ساخت هواپیمای بدون سرنشین از دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان ، گفت: اگر این مسابقات و گردهمایی ها به سمت ساخت پروژه هایی برود که دست ساز خود دانشجویان باشد، قطعا نتایج خوبی می توان گرفت؛ ولی اگر برگزاری این برنامه ها صرف شرکت و استفاده از طرح ها و ایده های قبلی برای کسب مقامی باشد، بازده چندانی نخواهد داشت.

وی ضمن اشاره به نقش تاثیرگذار هیات داوران در نتایج مسابقه تصریح کرد: ارزیابی شرکت کنندگان از تیم ها در کنار نظارت داوران بر عملکرد تیم ها می تواند علاوه بر قضاوت دقیق‌تر جذابیتی را برای دانشجویان ایجاد کند تا رقبت بیشتری را برای شرکت در این گونه مسابقات پیدا کنند.

شرکت کننده بخش ایده مسابقات ساخت هواپیمای بدون سرنشین تاثیر پارامترهای استفاده شده برای ارزیابی را هدفمند کردن مسابقات بسیار مهم دانست و افزود: شرایط جوی نامناسب و باد شدید یکی از مشکلات اثرگذاری بود که باعث کسر امتیاز بعضی از تیم‌ها شد.

آقایی یکی از مشکلاتی که دانشجویان برای شرکت در این مسابقه داشتند را خارج شهر بودن محل برگزاری برشمرد و بیان داشت: در مجموع با در نظر گرفتن اینکه سری اول برگزاری این مسابقات از سوی قرارگاه شهید نصر اصفهانی بوده است، عملکرد مجریان را می توان خوب و قابل قبول دانست.

 

وی تصریح کرد: حمایت دانشگاه ها از طرح ها و ایده ها می تواند عامل ترغیبی باشد برای فعالیت‌های علمی که از سوی دانشجویان انجام می گیرد؛ ولی متاسفانه دانشگاه آن‌طور که شایسته و بایسته است از دانشجویان و ایده‌های آن‌ها حمایت نمی‌کند.

دانشجوی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان تداوم در برگزاری اینگونه برنامه ها را عامل مهمی در موفقیت مباحث علمی دانست و تصریح کرد: تشویق ایده‌ها و طرح‌هایی که به دست خود دانشجو ساخته شده، هر چند کوچک، می‌تواند در پیشرفت علمی کشور تاثیرگذار باشد؛ چرا که ایده‌های کوچک آغازی برای ایده‌های بزرگ هستند.

لازم به ذکر است، مسابقه ساخت پهپادهای بدون سرنشین با حضور ۱۰۱ نفر در قالب ۵۲ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور با نظارت منطقه پدافند هوایی شهید نصراصفهانی در محل فرودگاه اضطراری هاشم‌آباد در ۸۵ کیلومتری شهر اصفهان برگزار شد.

بر اساس اعلام مسئول برگزاری این مسابقات، این دوره از رقابت‌ها با حضور تیم‌های منتخب دانشگاه‌های فردوسی مشهد، شهید چمران اهواز، جندی شاپور اهواز، صنعتی بیرجند، صنعتی هویزه، کاشان و شهید ستاری و در راستای ارتقای دانش هوافضا و ارتباط با پتانسیل علمی کشور و تقویت دانش هواپیمای بدون سرنشین برگزار شد.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi