پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:57:05 - دوشنبه 29 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هر که نان از عمل خویش خورد؛
ترویج شعار «ما نفت داریم» خدعه استکبار برای مصرف گرایی ایران بود
اگر چه ما ایرانی ها روزگاری یکی از دو قدرت کره زمین بوده ایم و در طول سالیان آثار به جا مانده از ما نشان از هوش و تلاش این قوم دارد، اما همین امر حسادت غرب را برانگیخت و یکی از راه هایی که برای زیر سلطه گذاشتن ما به کار گرفتند، جا انداختن فرهنگ مصرف گرایی بود، تا جایی که شعار غلط تحت عنوان “ما نفت داریم” در بین مردم جا افتاد و کمتر کسی برای اقتصاد کشور ابراز نگرانی می کرد.

به گزارش “دانشجوآزاد“؛ در طول تاریخ اشخاص آزاده ای بوده اند که با گفتار و رفتارشان لرزه بر پیکر استعمارگران انداخته اند و با آفرینش افتخارات ملی، برگی از تاریخ عصر خود را تصاحب نموده اند.  گاندی، با آوای تولید ملی و حمایت از آن، استعمار پیر، بریتانیای کبیر را انگشت به دهان گذاشت.

اگر چه ما ایرانی ها روزگاری یکی از دو قدرت کره زمین بوده ایم و در طول سالیان آثار به جا مانده از ما نشان از هوش و تلاش این قوم دارد، اما همین امر حسادت غرب را برانگیخت و یکی از راه هایی که برای زیر سلطه گذاشتن ما به کار گرفتند، جا انداختن فرهنگ مصرف گرایی بود، تا جایی که شعار غلط تحت عنوان  “ما نفت داریم”  در بین مردم جا افتاد و کمتر کسی برای اقتصاد کشور ابراز نگرانی می کرد.

هم چنین یکی از خانه های جدول آن ها، سرکوب اعتماد به نفس در بین جوانان بود که باعث می شد هیچ وقت باور “ما می توانیم ” در آن ها شکفته نشود.

مگر نه این است که در دهه ی پنجاه شهردار سئول در تهران می گوید: ای کاش سئول روزی مثل تهران شود!!! » اما چرا عقب ماندیم؟ مهم تر اینکه چگونه جبرانش کنیم؟؟؟

بله! ما برای اثبات توانایی هایمان هزاران سند داریم؛ از انقلاب باشکوه و جنگ گرفته تا مسائل هسته ای و نانو و المپیاد های جهانی و رقابت های ورزشی که همگی گوشه هایی از ورق های رزین جوانان خود ساخته و خود باور وطنمان هستند. اکنون وظیفه همه ماست که پس از ریشه یابی مسائل، به دنبال راه کار ها و انجام آن ها برای تحقق کامل عبارت حمایت از تولید ملی باشیم.

برای مثال دولت محترم می تواند هزینه های تولید را کاهش دهد و در کنار آن، بسته ی حمایتی کاملی را برای حمایت از بخش های تولیدی مد نظر قرار بدهد )مثل: کاهش مالیات و دادن تسهیلات کم بهره به کار آفرینان( هم چنین حمایت از نهاد ها و گروه های غیر دولتی خود جوشی که قصد فعالیت دارند و نیاز به حمایت دارند؛ N.G.O تشکل ها و جنبش ها مثل خیلی از تشکل های دانشجویی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود، خرید بدون قید و شرط همه از تولیدات ملی است؛ یعنی حمایت از تولیدات ملی با استفاده بدون استثنای همه از این تولیدات محقق می شود. این تولیدات از وسایل ساده مثل لوازم التحریر شروع می شود و تا خرید های کلان ادامه می یابد.

امید که با تلاش و اراده همه ی مردم سرزمینمان و حمایت های دولتی، آرمان های ایران عزیزمان به زودی محقق شود.

زینب قربانی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi