پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:07:16 - دوشنبه 17 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی:
تحصیل ۱۰هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های علمی کاربردی
مختار جلالی از تحصیل ۱۰هزار دانشجوی خارجی در دانشگاههای علمی-کاربردی سراسر کشور خبر داد.

مختار جلالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تاریخچه تشکیل دانشگاه علمی – کاربردی اظهار کرد: دانشگاه علمی – کاربردی در سال ۷۲ با هدف مهارت محوری راه اندازی شد و تاکنون ۲ میلیون دانش‌آموخته داشته است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: مراکز دانشگاه علمی – کاربردی در گذشته به بیش از یک هزار واحد میرسید که در حال حاضر این تعداد به علت دولتی و یا غیراستاندارد بودن به ۶۳۰ واحد تقلیل پیدا کرده است.

جلالی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر دانشجو به‌صورت مستمر در دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند و همچنین حدود ۳۰ هزار هیئت علمی و مدرس داریم.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در ۸۰۰ کد رشته و در چهار رسته صنعت، کشاورزی، مدیریت و هنر پذیرش دارد که آموزش‌های رسمی کلاسیکی که به مدرک ختم می‌شود در دو مقطع فوق دیپلم و لیسانس ارائه می شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: با آغاز بیماری کرونا محدودیت‌هایی برای دانشگاه علمی – کاربردی ایجاد شد، زیرا ۶۰ درصد درس‌های دانشگاه به صورت عملی و ۴۰ درصد نظری است که خوشبختانه اموزش های عملی نیز به صورت مجازی ارائه شد و حدود ۱۱۹ هزار کلاس درس در این شرایط برگزار شد.

جلالی رفتن به سمت فارغ‌التحصیلان مهارت محور را از اهداف اصلی دانشگاه علمی – کاربردی برشمرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی همواره تلاش کرده است تا دانشجویان مهارت محور که توانایی لازم برای ایجاد شغل دارند را پرورش دهد و با این اقدام گامی موثر در جهت تقویت تولید و افزایش اشتغال برداشته است.

وی از تحصیل حدود ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه علمی – کاربردی سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: این دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای همسایه در حال تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی کشور هستند که با توجه به بیماری کرونا و شرایط برگزاری کلاس ها به صورت مجازی، پیش بینی میشود تعداد دانشجویان خارجی افزایش قابل توجهی داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه آموزش برای ترم آتی به‌صورت مجازی است، اظهار کرد: امیدواریم، بتوانیم از این مشکل و بیماری که پیش آمده برای تقویت زیرساخت‌ها استفاده کنیم و این آموزش‌های مجازی می‌تواند به بین‌المللی شدن ما کمک شایانی کند.

جلالی با اشاره به اینکه جامعه امروز از مدرک محوری به سمت مهارت محوری گرایش پیدا کرده است، تصریح کرد: بر همین اساس شاهد افزایش شمار دانشجویان علمی کاربردی نسبت به سال‌های قبل هستیم و پیش‌بینی ما این است که در سال جاری جذب دانشجوی بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر علم، علم نافعی نباشد، ارزش آنچنانی ندارد، بیان کرد: سواد زمانی ارزش دارد که بتوانیم از آن استفاده کنیم و آمار و ارقام نشان می‌دهد، بیشترین میزان اشتغال در بین دانش‌آموخته‌ها به دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی اختصاص دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در پایان مطرح کرد: نمره دروس عملی تا زمانی که دانشجو در محل کلاس حاضر نشود، ناتمام است و برای ترم جدید بیشتر دروس پایه و نظری به دانشجویان ارائه می‌شود و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه تا ۱۷ شهریور می توانند اقدام به ثبت نام کنند.
انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi