پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:52:40 - یکشنبه 5 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تجویز نسخه «بازخوانی انقلاب» در مقابل نفوذ دشمن
نگاهی به بیانات اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی بیانگر آن است، یکی از دغدغه‌های ایشان، تلاش دشمنان برای رخنه و نفوذ در کشور است؛ رهبر انقلاب بر آنند تا با بازخوانی معانی، شاخصه‌ها و اهداف انقلاب، مسئولان و آحاد مختلف جامعه را نسبت به وضعیت موجود آگاه و هوشیار سازند.

گزارش “دانشجو آزاد” ـ یادداشت دانشجویی ـ نگاهی به بیانات اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی بیانگر آن است، یکی از دغدغه‌های معظم له، تلاش دشمنان برای رخنه و نفوذ در کشور است؛ رهبر انقلاب بر آنند تا با بازخوانی معانی، شاخصه‌ها و اهداف انقلاب، مسئولین و آحاد مختلف جامعه را نسبت به وضعیت موجود آگاه و هوشیار سازند.

ایشان از انقلاب بعنوان امری دائم و مستمر یاد کرده و نسبت به تلاش‌های عده‌ای برای القای این موضوع، که انقلاب تمام شده است، پرده برداشته و هشدار می‌دهند.

رهبر انقلاب با رد این نگاه که دشمنی‌ها از سوی دشمنان انقلاب اسلامی کاهش یافته است، در مورد اصرار عده‌ای جهت بزک کردن چهره دشمنان و کمرنگ کردن توجه به دشمنی‌ها هشدار می‌دهد. از نظر ایشان میزان دشمنی‌ها در شرایط کنونی به‌‌ همان اندازه‌ اوایل انقلاب است و صرفاً قالب خصومت‌ها متفاوت و پیشرفته‌تر شده است.

رهبر انقلاب اسلامی، علت قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را روحیه و عملکرد انقلابی می‌دانند و در همین راستا خواستار اتخاذ مواضع صریح انقلابی و بدون رودربایستی، ترس و خجالت از سوی دولت‌ها هستند و آن‌ها را به تکیه‌گاه امن و مستحکم الهی متوجه می‌سازند.

معظم له در دیدار اخیر خود با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نسبت به مسئله ایدئولوژی زدایی در دیپلماسی و سیاسیت داخلی هشدار داده و می‌فرمایند: «معنایش (ایدئولوژی زدایی) این است که اصول و مبانی انقلاب و اسلام را در سیاست داخلی و خارجی دخالت ندهیم. چطور دخالت ندهیم؟ اصلاً این سیاست‌ها باید براساس این مبانی به‌وجود بیاید؛ در همه‌ زمینه‌ها این‌جور است.»

رهبر گرانقدر انقلاب، در کنار موارد مطرح شده و توصیه به حفظ آگاهی، هوشیاری و آمادگی شبانه روزی نیروهای انقلابی در خصوص نقشه‌های دشمنان و رصد مسائل مختلف درونی و خارجی، حفظ صراحت و یکپارچگی در جامعه، رشد پیشرفت علمی و توجه به مقوله‌های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی، حفظ روحیه انقلابی‌گری در مردم، بخصوص جوانان، را از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی برمی شمرند و استحکام پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی را از وظایف نخبگان سپاه و انقلاب در طی مسیر درخشان انقلاب اسلامی می‌دانند.

در آخر امیدواریم با مدّ نظر قرار گرفتن تذکرات و رهنمودهای رهبر بزرگ انقلاب اسلامی توسط دست اندرکاران و مسئولان نظام، دسیسه و نقشه‌های دشمنان جهت نفوذ و رخنه در مبانی و ارکان انقلاب به شکست انجامیده و انقلاب همچون درخت تناوری رشد و بالندگی خود را امتداد دهد و روز به روز بر عظمت آن افزوده شود.

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi