پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:20:28 - دوشنبه 18 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان؛
تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمان/جشنواره ی دستاورده‌های فناوران استان کرمان برگزار می شود
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان خبرداد: جشنواره ی دستاورده‌های فناوران استان کرمان از امروز به مدت سه روز تا تاریخ ۲۰آذرماه۹۸ به همت پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” دکتر حسین نظام آبادی پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان کرمان در سال ۹۸ بیان کرد: پژوهشگران بر اساس شیوه‌نامه ای که در سال ۹۷ در ستاد هفته پژوهش تصویب شده است انتخاب شده اند که این شیوه‌نامه تقریبا خطوط را مشخص کرده و راهنمایی‌های لازم را می‌دهد که چگونه در هر بخش پژوهشگران انتخاب شوند.

وی از برگزاری جشنواره ی دستاورده‌های فناوران استان کرمان خبر داد و افزود: این جشنواره از امروز به مدت سه روز تا تاریخ ۲۰آذرماه۹۸ به همت پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه باهنر گفت: به منظور بازنگری برنامه‌ها، هرساله جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان برگزار می شود.

نظام آبادی عنوان کرد: در سال‌های اخیر در حوزه پژوهشی کشور اتفاقات خوبی از جمله فرصت‌های مطالعاتی و صنعتی رقم خورد که ضریب نفوذ دانشگاه در جامعه و صنعت با استفاده از این تدبیر، افزایش یافت.

وی هدف از برپایی برنامه‌های پژوهشی را تاکید بر آموزش‌های مهارتی دانست و تصریح کرد: دانشگاه ها باید به سمت و سوی آموزش‌های مهارتی تقویت شوند و هدفمند کردن استارت آپ‌های می تواند پژوهش‌ها را به سمت فن‌آوری و خلق ثروت سوق دهند و مجموعه این فعالیت‌ها باعث شد که توجه اعضای هیأت علمی و پژوهشگران و دانشجویان به سمت حل مشکلات جامعه و صنعت بیشتر شود.

نظام آبادی‌پور خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری که با اتاق بازرگانی استان صورت گرفته، بتوانیم اولویت‌های استان را بر مبنای مشکلاتی که در استان وجود دارد استخراج کنیم و مشکلات استان را با انرژی بیشتری حل و فصل نماییم که آمار یک سال گذشته نشان می دهد موفق بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز از ۵۲ پژوهشگر برتر در ۹ بخش تقدیر می شود اظهار کرد: که از این تعداد ۳۷ نفر از دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، ۱۵ نفر سهمیه آموزش و پرورش که از این تعداد ۳ نفر از معلمین و ۱۲ نفر از دانش‌آموزان حضور دارند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه باهنرادامه داد: در بخش دانشگاهی و سازمان‌‌ها در هفت گروه از برگزیدگان، ۳۷ نفر هستند. ۱۰ نفر عضو هیأت علمی،  ۵ نفر دانشجویان دکتری، ۶ نفر دانشجویان کارشناسی ارشد، ۳ نفر اعضای هیأت علمی پژوهشی در گروه مهارتی، ۳ نفر از فناوران برتر استان، ۳ شرکت‌های فناور برتر و ۷ نفر از محققین دستگاه‌های اجرایی شامل تمام سازمان‌های استان در مجموع(۳۷نفر آنها از دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و ۱۵ نفر دیگر از آموزش و پرورش)، تقدیربه عمل می‌آید.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi