پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:57:26 - چهارشنبه 17 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاسیس دارالفکر اسلامی زمینه وحدت عملی را در مکتب اسلام بوجود می آورد
رئیس ستاد شئونات مذهبی ریگان خواستار تاسیس دالرفکر اسلامی در راستای وحدت مسلمانان شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد صادق نازلی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ریگان گفت: وحدت عملی زمانی محقق می شود که متفکرین شیعه و سنی مباحث فقهی و کلامی را برادرانه و تنها از دید یک پژوهشگر مسلمان به بحث و گفتگو بپردازند.

رئیس ستاد شئونات مذهبی ریگان گفت: متاسفانه در کشورهای مسلمان ما تنها دارالفکر مذهبی داریم و مختص به مذاهب خاص هستند در دارالفکر اسلامی باید علما و اندیشمندان مذاهب پنجگانه اسلامی مسائل فقهی و کلامی را با هم به بحث بگذارند و نتیجه مباحث را در قالب اعلامیه اعلام کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ریگان در ادامه گفت: در صدر اسلام اختلافات مذهبی وجود داشت ائمه معصومین تلاش داشتند اختلافات را به نحوی مدیریت کنند که تضعیف امت اسلام نینجامد وعلمای اسلام نیز بر حفظ و حدت امت اسلامی کوشش می کردند.

وی اولین دعوای مذهبی بین شیعه و سنی را ساخته و پرداخته استعماراگران دانست و گفت: پس از چند قرن مسلمانها در سه امپراطوری بزرگ گورکانی ، عثمانی و صفوی گرد هم آمدند و این اقتدار مانع حضور استعمار در کشورهای مسلمان تا چهار قرن پس از آغاز فعالیت استعمار گران اروپایی شده بود لذا در صدد تضعیف آنان بودند.

وی ادامه داد: در گیری های عثمانی -صفوی و ایجاد تحریک مذهبی میان این دو از اقدامات خبیثانه استعمار گر غرب بود  و باعث شد به جای درگیری با دشمن غربی به تضعیف یکدیگر پرداختند.

نازلی گفت: در شرایط کنون تخم فتنه و اختلاف در قالب دو فکر تکفیری شیعی و سنی پایه گذاری شده و برای ریشه کن کردن این اختلافات باید تفکر وحدت جایگزین آن شود.

وی مراسمها و همایشهای وحدت را مفید خواند و گفت: تنها با اقدامات شعاری نمی توان زمینه وحدت را ایجاد کرد بلکه تفکر و حدت باید به صورت یک اندیشه اسلامی در مراکز دینی مطالعه گردد

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi