پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:03:01 - چهارشنبه 4 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاریخ جنگ نرم به درازای تاریخ فکر بشراست
عارفی تاریخ جنگ نرم را به درازای تاریخ فکر بشر دانسته و واقعه کربلا را مصداق بارز مبارزه و جنگ نرم علیه دشمن در تاریخ اسلام و مذهب شیعه دانست.

به گزارش “دانشجو آزاد” روز چهارشنبه ۴/۹/۹۴ کارگاه آموزشی با موضوع جنگ نرم دردانشگاه فرهنگیان، پردیس خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور اساتید و کارکنان این دانشگاه برگزار شد، بعد از تلاوت آیاتی از قرآن مجید،سرود جمهوری اسلامی پخش شد و در ادامه زیارت خاصه حضرت سیدالشهداء(ع) قرائت گردید.

به دنبال پخش نماهنگی با عنوان یاران فرهنگ، خانم دکتر ایرانمنش سرپرست امور پردیس های استان به ایراد سخن پرداخت. وی ضمن خیر مقدم به مهمانان مراسم، هفته بسیج را گرامی داشته و با یادآوری رشادتهای بسیجیان دردوران دفاع مقدس، خواهان پیروی از دستورات مقام معظم رهبری شد و بر قانون گرایی و همدلی همکاران تاکید نمود.

رمز پیروزی در عرصه بین المللی ولایت پذیری است

سپس دکتر رستمی نسب رئیس بسیج اساتید استان کرمان موضوع جنگ نرم و اهمیت لزوم توجه به این مقوله را در شرایط خطیر کنونی متذکر شده و ولایت پذیری واطاعت از رهبری را رمز موفقیت نظام اسلامی در عرصه بین المللی دانست. وی بر نقش و وظیفه نظام آموزش و پرورش کشور در شناخت و معرفی شهدا و رشادت های آنان به نسل های بعد و ادامه راه آن دلیر مردان تاکید نمود سپس مطالعه کتاب “دشمن شناسی” را که گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری است، به حضار پیشنهاد کرد.

تاریخ جنگ نرم به درازای تاریخ فکر بشراست

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین عارفی نماینده دفتر مقام معظم رهبری در د انشگاه علوم پزشکی کرمان و استاد حوزه و دانشگاه، به عنوان مدرس کارگاه جنگ نرم به تشریح این مقوله پرداخته و ضمن توضیح مقوله جنگ نرم، تاریخچه و مفهوم و مصادیق آن را تبیین و تعریف نمود.عارفی تاریخ جنگ نرم را به درازای تاریخ فکر بشر دانسته و واقعه کربلا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) را مصداق بارز مبارزه و جنگ نرم علیه دشمن در تاریخ اسلام و مذهب شیعه دانست و بر پایه این واقعه، دوران صدر اسلام وجریانات فکری و عقیدتی آن دوران را تشریح نمود.

وی در ادامه به مفهوم جنگ نرم در دوران معاصر پرداخته و تقابل نظام اسلامی با جریانات مادی و الحادی دنیای غرب و دلایل دشمنی استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی و نقشه های آن علیه نظام و کشور را تبیین نمود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین توان مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان جلسه، مطالبی را در ارتباط با موضوع جنگ نرم بیان داشت.

در پایان دکتر رستمی نسب به جمع بندی مطالب ارائه شده پرداخت و خواستار ادامه این جلسات شد.

لازم به ذکر است که این کارگاه به همت دفتر بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان، سید محمد سلجوقی و سرپرست پردیس خواجه نصیر دکتر صابری برگزار شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi