پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:32:52 - شنبه 22 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بی تفاوتی مسئولین وزارت بهداشت به تجمع یک هفته ای دانشجویان پزشکی مقابل وزارتخانه
دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در اعتراض به نحوه برگزاری امتحان علوم پایه و پیش کارورزی در مقابل وزارتخانه تجمع کردند؛دانشجویان دلیل اعتراض خود را عدم اطلاع از تغییرات آزمون مطرح کردند که حداقل نمره قبولی در این آزمونها ۱۰ تا ۱۲ نمره نسبت به آزمونهای قبلی افزایش داشته است.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور  در اعتراض به نحوه برگزاری امتحان علوم پایه و پیش کارورزی در مقابل وزارتخانه تجمع کردند؛دانشجویان دلیل اعتراض خود را عدم اطلاع از تغییرات آزمون مطرح کردند که حداقل نمره قبولی در این آزمونها ۱۰ تا ۱۲ نمره نسبت به آزمونهای قبلی افزایش داشته است.

در دوره های قبل؛ سوالات از وزارتخانه و برای همه دانشجویان سراسر کشور یکسان بوده ولی در دوره اخیر دانشگاهها منطقه بندی شده اند و هر منطقه سوالات مخصوص ود را تعیین کرده که برخی دانشگاهها بالای ۹۰ درصد قبولی و برخی حدود ۴۰ درصد ریزش داشتند؛ دانشجویان معترض تفاوت در میزان دشواری سوالات را دلیل این امر می دانند.

دانشجویان پزشکی سراسر کشور از شنبه هفته گذشته علیرغم داشتن نامه از جانب اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به موهبتی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور پاسخی از مسئولین مربوطه وزارت بهداشت دریافت نکرده اند.

دانشجویان؛ دکتر پورکاظمی و خانم چنگیز مسئول برگزاری آزمونها را مقصر دانسته و خواستار ملاقات حضوری با آنها بوده که بعد از گذشته بیش از یک هفته هنوز موفق به دیدار این مسئولان نشده اند.

همچنین مسئولین وزارت بهداشت از ملاقات دانشجویان با وزیر بهداشت ممانعت بعمل می آورند؛ در مشکل پیش آمده برای دانشجویان پزشکی سراسر کشور اعم از دانشگاههای دولتی، آزاد و بین الملل روسای دانشگاههای علوم پزشکی دانشجویان را به وزارت بهداشت و وزارت بهداشت دانشجویان را به روسای دانشگاهها ارجاع می دهند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi