پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:43:19 - چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بی‌تفاوتی نسبت به دین از نقشه‌های شوم دشمن است
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان بی‌تفاوتی نسبت به مذهب و دین را از نقشه‌های شوم دشمن برای جوانان برشمرد و گفت: دشمن این بی‌‌تفاوتی را با واژگانی همچون عرف و زندگی معمول برای ما رقم زده است.

به گزارش دانشجو آزاد: اختتامیه سی‌و‌هفتمین جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان شامگاه، ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور جمعی از فعالان قرآنی، اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن عسکری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان در این مراسم دغدغه‌ فرهنگ‌سازی قرآن و انس با قرآن را مهم دانست و گفت: بدون شک هیچ کلامی متقن‌تر و اثرگذارتر از قرآن وجود ندارد و هیچ کلامی جز قرآن در دنیا نیست که با فطرت انسان سازگار باشد.

وی با بیان اینکه فهم بعضی از آیات قرآن مسئولیت سنگینی بر دوش انسان‌ قرار می‌دهد به تلاوت آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره مبارک فرقان پرداخت و اظهار کرد: در جای جای زندگی ما قرآن حضور دارد اما محتوای قرآن در زندگی استفاده نمی‌شود. قرآن را سنگین فرض کرده‌ایم در حالی که خداوند می‌فرماید قرآن را آسان نازل کردیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: انسان‌ قابلیت درک آیات قرآن را دارد و اگر دقایقی کوتاه در روز برای قرآن وقت بگذاریم انس با قرآن حاصل می‌شود تا هم از ثواب آن و هم از حمایت خداوند بهره‌مند شویم.

وی بی‌تفاوتی نسبت به مذهب و دین را از نقشه‌های شوم دشمن برای جوانان برشمرد و افزود: دشمن این بی‌‌تفاوتی را با واژگانی همچون عرف و زندگی معمول برای ما رقم زده است.

حجت‌الاسلام عسکری در پایان موضوع اقامه نماز جماعت در خوابگاه‌های دانشجویی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: علاوه بر توجه شخصی به نماز باید دیگران را نیز به این امر دعوت کرد. نباید اجازه داد چنین موضوع دینی مهمی رو به تعطیلی رود زیرا سبب شادی شیطان می‌شود.انتهای پیام

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi