پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:12:49 - چهارشنبه 6 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در راستای برگزاری شانزدهمین دوره سراسری و دومین دوره بین المللی مسابقات عملیات حرارتی؛
بین صنعت و دانشگاه باید ارتباط قوی بر قرار شود
طهماسبی با بیان اینکه هدف از برقراری این دوره مسابقات قوی تر شدن ارتباط بین صنعت و دانشگاه است بیان کرد:در این دوره از رقابت‌ها بیش از ۱۳۰ دانشجو در قالب ۵۰تیم در مسابقه حضور دارند که سوالات این بخش‌ها همگی توسط وزارت دفاع و صنایع بزرگ نظیر مس شهربابک و مس سرچشمه طراحی شده‌اند.

به گزارش “دانشجو آزاد”؛ شانزدهمین دوره سراسری و دومین دوره بین المللی مسابقات عملیات حرارتی صبح امروز با حضور داوران بین الملی و ۱۳۰ دانشجو از دانشگاهای سراسر کشور در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

کاظم طهماسبی رئیس برگزاری این مسابقات عنوان کرد:دانش جویان با انگیزه و پر تلاشی که وارد دانشگاه ها می شوند ثابت کرده اند که توانایی انجام هر کاری را دارند و هر پیشرفتی در زمینه های مختلف در کشور رخ می دهد نتیجه زحمات دانشگاهیان است.

طهماسبی با بیان اینکه هدف از برقراری این دوره مسابقات قوی تر شدن ارتباط بین صنعت و دانشگاه است بیان کرد:در این دوره از رقابت‌ها بیش از ۱۳۰ دانشجو در قالب ۵۰تیم در  مسابقه حضور دارند که سوالات این بخش‌ها همگی توسط وزارت دفاع و صنایع بزرگ نظیر مس شهربابک و مس سرچشمه طراحی شده‌اند.

رئیس برگزاری مسابقات ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در چهار بخش، آهنی، غیر آهنی، ویژه و صنعتی به مدت دو روز در دانشکده فنی و مهندسی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در بخش آهنی ۱۸ تیم و غیر آهنی ۱۴ تیم در مسابقات شرکت کرده اند مطرح کرد: در این مسابقه در  آهنی نمونه ی فولادی، بخش غیر آهنی نمونه ی آلیاژ منیزیم، بخش ویژه یک نمونه شفت آسیامینیون مس سرچشمه و در بخش صنعتی یک نمونه کاتود مجتمع مس شهر بابک به بهره برداری می رسد.

طهماسبی تصریح کرد: خواص هر یک از محصولات توسط تیم های دانشجویی بهبود  می یابد این روند باعث می شود که خروجی این مسابقات در صنعت به کار گیری شود وباعث قوی تر شدن پژوهش دانشگاه ها و صنعت کشور شود.

وی در پایان بیان کرد:از تمام شرکت ها از جمله  فولاد بوتیا، فولاد زرند ایرانیان، مس سرچشمه، مس شهر بابک، پارک علم و فناوری، مجتمع معدنی گلگهر سیرجان و… که در شرایط بد اقتصادی حامی برگزاری مسابقات عملیات حرارتی بوده اند قدر دانی و تشکر کرد.

در ادامه یرگزاری شانزدهمین دوره ی سراسری مسابقات حرارتی  نمایشگاه دست آورد های صنعت ماتلورژی  نیز افتتاح گردید.

 

 

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi