پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

2:50:30 - یکشنبه 12 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیش از ۴ هزار دانشگاهی تاکنون به عتبات اعزام شده‌اند/اعزام ۱۰۰کاروان دیگر تا ۲۰ آبان
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه ۵۱ هزار و ۸۹۲ دانشجو برای اعزام به عتبات عالیات عراق ثبت‌نام کرده بودند، گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

به گزارش” دانشجو آزاد” به نقل از خبرگزاری فارس ،حجت‌الاسلام محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از ۱۰ مرداد ماه امسال اعزام‌هایش را به عتبات عالیات آغاز کرد.

وی گفت: پنج گروه شامل اساتید، کارمندان دانشگاهی، دانشجویان مجرد پسر، دانشجویان مجرد دختر به همراه محرم و دانشجویان متاهل در این سفر معنوی حضور دارند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: قرعه‌کشی برای اعزام دانشجویان به عتبات عالیات انجام شد که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۵۱ نفر پسر مجرد، ۴ هزار و ۹۲۹ نفر دختر دانشجو به همراه محرم، ۲ هزار و ۱۶۴ نفر کارمند دانشگاه و ۲ هزار و ۵۱۴ نفر اساتید دانشگاهی هستند.

وی بیشتر آمار ثبت‌نامی را مربوط به دانشجویان متاهل دانست و ادامه داد: ۳۰ هزار و ۵۳۴ دانشجوی متاهل در سیزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات ثبت‌نام کرده‌اند.

فقیهی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۱ کاروان دانشگاهی از استان‌های مختلف کشور به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام شده‌اند و بیش از ۱۰۰کاروان دیگر نیز تا ۲۰ آبان ماه به کشور عراق سفر خواهند کرد.

وی یادآور شد: روزانه دو کاروان به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که هزینه کاروان زمینی از ایستگاه تهران برای هر فرد ۹۶۰ هزار تومان و هزینه افراد با کاروان هوایی یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان از تهران است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: مدت زمان سفر ۷ روز است که ۳ روز آن کربلا، ۳ روز آن نجف و یک روز در کاظمین خواهد بود.

وی اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی از جمله همایش‌های علمی، حضور در خیمه گاه، آشنایی با روایت گری‌های عاشورا و ارائه بسته‌های فرهنگی را با همکاری دفتر بعثه رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان تدارک دیده‌ایم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خاتمه گفت: در نجف اشرف نیز برنامه‌های متنوعی برای دانشجویان همچون بازدید از بیت امام خمینی (ره) و کتابخانه علامه امینی (رض) در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

 

 

بر چسب ها: , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi