پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:10:00 - شنبه 22 آذر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیانیه دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کرمان در خصوص اقدام اخیر رئیس جمهور ترکیه
اقدام اخیر آقای اردوغان که نشان از صحت برخی از گمانه ها درباره مطامع وتوهمات بعضی  از دولتمردان ترکیه برای احیای حکومت عثمانی سابق ونشستن بر مسند سلطانی دارد، بار دیگر زنگ خطری جدی برای دستگاه دیپلماسی وسیاست خارجه ایران به صدا در آورد که باید بسیار دقیق تر و جدی تر تحرکات حزب حاکم […]

اقدام اخیر آقای اردوغان که نشان از صحت برخی از گمانه ها درباره مطامع وتوهمات بعضی  از دولتمردان ترکیه برای احیای حکومت عثمانی سابق ونشستن بر مسند سلطانی دارد، بار دیگر زنگ خطری جدی برای دستگاه دیپلماسی وسیاست خارجه ایران به صدا در آورد که باید بسیار دقیق تر و جدی تر تحرکات حزب حاکم در کشورهمسایه ترکیه را رصد و دنبال کند.

متاسفانه در رژه پیروزی کشور آذربایجان در قره باغ اشعار و سخنانی بر زبان اردوغان جاری شد که وحدت اراضی کشور ما را هدف گرفته بود و از سوء فهم گوینده اینکه آن اشعار توسط ایرانیان جدا شده از وطن مادری سروده شده است . ۲۰۰ سال است که ایرانیان ساکن در ۱۷ ولایت قفقاز که توسط دولت شوروی از وطن مادری جدا شده اند، اشعار حسرت می سرایند و با اشعار حسرت زندگی می کنند چقدر شایسته است محققین تاریخ کشور عزیزمان ایران، اشعار حسرت را جمع آوری و به رئیس جمهور ترکیه ارسال نمایند تا متوجه شود که تنظیم کنندگان خطابه چه خیانت بزرگی به او کرده و برای او مایه آبرو ریزی بزرگ درست کرده اند .

این که دستگاه های رسمی و مراکز غیررسمی ما کمتر به موضوع سرزمین های جدا شده از ایران بزرگ پرداخته اند نادانان را چنان گستاخ کرده که به خیال خام و رویای آشفته دچار شده اند و قصد تجزیه ایران را در سر می پرورند.

اردوغان بهتر است کمی تاریخ بخواند و سرنوشت امثال خود را که پنجه در پنجه ایران انداخته اند در ده های اخیر ببیند و تا دیر نشده بداند که ایرانیان و به خصوص آذری زبانان غیور ساکن در این سرزمین همان گونه که نجابت به خرج می دهند، آنگاه که خشم مقدس خود را ابراز کنند دیگرهیچ سلطان بچه ای جلودارشان نیست و اردوغان و امثال او که هیچ، در گاه مقابله بسیار بزرگ تر از اینان مقهور غیرت ایرانیانند.

اگرچه تا کنون دستگاه رسمی دیپلماسی دولت ایران مواضعی در خصوص بی خردی اردوغان اتخاذ کرده اما به نظر می رسد پاسخ لازم برای گستاخی اینچنین از سوی فردی که در شب کودتای ارتش کشورش علیه خودش!! به ایران پناه آورده بود باید به نحوی باشد که تا چند نسل از خاطر هیچ یک از متوهمان احتمالی در کشورهای منطقه نرود.

از سویی منطقه غرب آسیا امروز بیش از هر زمان دیگر درگیر مناقشات مختلف است و حرکت در تکمیل پازل مستکبرین و به طورخاص آمریکای جهانخوار اوج سطح نگری و عدم درک واقعی از شرایط را نشان خواهد دارد و  همه باید بدانند که حسن همجواری و همکاری با همسایگان  و بلکه با تمام ملتهای  مسلمان از اصول خطیرانقلاب اسلامی است و این موضوع همیشه مورد تاکید مقام  معظم رهبری بوده  است ازاین رو  ما از تمام مسلمان ها مخصوصا در ایران ،آذربایجان و ترکیه می خواهیم درشرائط حساس منطقه  بسیار هوشیار باشند و  ابزار توطئه های پیچیده اختلاف افکن دشمن قرار نگیرند.

لذا در این باب بسیج دانشجویی دفتر شهرستان کرمان اعلام میدارد که تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست و این عمل نابخردانه رئیس جمهور ترکیه را محکوم میکند و از مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور خواهان جوابی دندان شکن به این حرکت را دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi