پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:36:42 - چهارشنبه 6 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری صندوق نوآوری و شکوفایی تصویب شد
معاون تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس نمایشگاه علم تا عمل گفت:بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری صندوق نوآوری و شکوفایی در مجلس شورای اسلامی برای سال ۹۴ تصویب شد.

به گزارش دانشجو آزاد به نقل از ایرنا؛دکتر محمود شیخ زین الدین شب گذشته درآیین اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل گفت:تصویب این بودجه نشان از عزم و شکوفایی نظام دارد که تا با هماهنگی بین قوا، دستورات مقام معظم رهبری را در حوزه سیاست های ابلاغی فناوری به نتیجه برسانیم.

وی بیان کرد:جدا شدن از اقتصاد نفتی با ۱۰۰ سال سابقه و توجه به رویکرد جدید در اقتصاد دانش بنیان عزم و اراده ملی می خواهد و مردم نیز باید به عنوان مطالبه جدی از دولت بخواهند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه ظرفیت واقعی فناوری کشور را به نمایش گذاشته است، افزود:نمایشگاه علم تا عمل در جهت معرفی دستاوردهایی که در استان های کشور به دلیل عدم دسترسی به بازار و پیشرفت های قابل توجه در این زمینه، برگزار شد.

شیخ زین الدین بیان کرد:در این نمایشگاه نمونه های فناوری بسیاری وجود داشت که بعد از ۱۰ سال فعالیت و تحقیق به محصول تبدیل شده و توانسته بعد از ۶ ماه به فروش بالای ۶ میلیارد تومان دست یابد؛ به نتیجه رسیدن این نمونه ها و تقدیر و معرفی آنها به جامعه می تواند امید را در دل فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در ۳۵ سال گذشته استراتژی ها در کشور فقط عرضه محصول بوده است و کمتر به تقاضا فکر شده است،افزود: خوشبختانه گفتمان اقتصاد دانش بنیان اگر چه جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اما در کشور حرکت هایی شروع شده که از جمله می توان به قانون اختراعات و نوآوری و تاسیس صندوق شکوفایی و نوآوری اشاره کرد.

شیخ زین الدین با بیان اینکه این جشنواره یک جشنواره عمومی و فروش کالا نبوده است،گفت:معتقدیم اگر این جشنواره، محلی برای تبادل فکر با سرمایه گذاران باشد در آینده شاهد شکوفایی فناوری در کشور خواهیم بود.

وی گفت:در این نمایشگاه ۱۸ مجموعه که خدمات مشاوره ای، سرمایه گذاری و تسهیلات ارایه می کنند حضور داشته و شرکت های دانش بنیان در حین برگزاری این جشنواره توانستند از مشاوره های لازم در جهت سرمایه گذاری از این مجموعه ها اخذ کنند.

رییس پنجمین جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل گفت:در حین برگزاری این نمایشگاه نمایندگانی از اتاق بازرگانی، سازمان صنعت معدن و تجارت، پارک های علم و فناوری و معاونان علوم و فناوری برخی از کشورها از فناوری های عرضه شده در این نمایشگاه دیدن کردند.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل از سوم تا پنجم اسفندماه در محل مصلی امام خمینی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi