پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:03:32 - چهارشنبه 7 دی 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد
بهسازی یک مسجد توسط نوجوانان فریب‌خورده اغتشاشات اخیر در شهربابک
رئیس کل دادگستری استان کرمان از بهسازی و زیباسازی یک مسجد توسط متهمین نادم و فریب‌خورده اغتشاشات اخیر در شهرستان شهربابک خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد:

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز هفتم دی ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: در جریان اغتشاشات اخیر دو جوان تحت تاثیر شبکه‌های مجازی و رسانه های معاند، شبانه اقدام به تحریق عمدی مسجدی واقع در منطقه خرسند شهرستان شهربابک نمودند که به سرعت توسط نیروهای انتظامی و امنیتی خصوصا اطلاعات سپاه شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در اجرای سیاست های قوه قضاییه در برآورد و جبران خسارت های وارده به اماکن عمومی در جریان اغتشاشات اخیر و بهره مندی از ارفاقات قانونی در صورت جبران خسارت، این افراد پس از طی مراحل قانونی و توجهات لازم به اشتباه خود پی برده و اقرار داشته که مورد فریب دشمن  و رسانه های معاند قرار گرفته اند. لذا با نظارت دستگاه قضایی شهرستان نسبت به مرمت و بازسازی مسجد اقدام و با هزینه شخصی و همراهی خانواده، خسارت های وارده به مسجد جبران شد.

حمیدی بیان کرد: این افراد پس از بهره مندی از رافت اسلامی در دستگاه قضایی و با توجه به صدور احکام جایگزین حبس و مجازات تعلیق مراقبتی، در راستای جبران کار نابخردانه خود در اقدامی خود جوش به همراه پدران خود اقدام به بازسازی مسجد و رنگ آمیزی آن کرده اند و پس از آن نسبت به تعلیق بخشی از مجازات آنها اقدام شد و مورد رافت اسلامی قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان با تاکید بر اعمال مجازات قانونی برای اغتشاشگرانی که در حوادث اخیر دستگیر شده اند، گفت: جبران خسارت به اماکن عمومی نیز در احکام صادره در دادگستری استان مدنظر است تا پس از برآورد خسارت توسط کارشناسان، متهمین علاوه بر اعمال مجازات به تناسب اعمال مجرمانه نسبت به جبران خسارت ناشی از تخریب یا تحریق اموال خصوصی یا عمومی نیز طبق آراء صادره از محاکم محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi