پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:57:01 - دوشنبه 7 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بــــوی ۸۸ می آیـــــد
در سال ۸۸ پیکان اتهامات به سمت وزارت کشور بود،اما از آنجایی که این دوره وزارت کشور بر عهده دولت تدبیر است، متهم باید گروه دیگری باشند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از زیتون؛ شاید هنوز بعد از گذشت بیش از ۶ سال از اتفاقات تلخ سال ۸۸ در انتخابات ریاست جمهوری دهم، زوایای پنهان یسیاری از این سناریوی طراحی شده در اذهان عمومی باقیست. سناریویی که بیش از شروع انتخابات، در زمان ثبت نام و تبلیغات، مراحل اجراییش کلید خورده بود. سناریوی طراحی شده ای که رمز ورودش به فاز جدید توسط یکی از کاندیدا ها این عنوان بود که” اگر ما برنده نشویم پس تقلب شده” است.

ادعایی که به نظر نیاز بود در همان برهه قبل از شروع انتخابات و زمان رای گیری، برخورد جدی توسط مسئولین مربوطه با متخلفین  انجام می پذیرفت. مدعیانی که بعد از اتمام رای گیری به خاطر باخت خود سلامت انتخابات را زیر سوال بردند و بحث تقلب را مطرح کردند.ادعای مضحکی که هیچگاه نتوانستند آن را اثبات کنند.

حال به نظر در آستانه انتخابات مجلس دهم، هم قطاران همین طیف افراطی، مسیر تکراری سال ۸۸ را در پیش گرفته اند. پس از اینکه حسین مرعشی چندی پیش در مراسم روز دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز، شورای نگهبان و شخص آیت الله جنتی را زیر سوال برده بود و وی را به دست داشتن در تایین نتایج انتخابات و اعمال نظر شخصی خود به جای مردم متهم کرده بود، این بار معین که از شیراز ثبت نام کرده است، به سالم برگزار شدن انتخابات این دوره خدشه وارد کرد.

مصطفی معین پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رشد قابل توجه تعداد داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌تواند نشانی از تحرک در جامعه باشد و اگر صداوسیما به وظایف خود بهتر عمل کند نتیجه مناسبی در آینده خواهیم داشت. وی با بیان اینکه «صداوسیما آنطور که باید، در رابطه با انتخابات مجلس برخورد فعالی نداشته است»، گفت: صداوسیما باید اخلاق رسانه‌ای را بیشتر مورد توجه قرار دهد و در رفتار رسانه‌ای خود تجدیدنظر کند.

معین در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی‌اش از ترکیب مجلس آینده، اظهار کرد: “اگر انتخابات با سلامت برگزار شود و اکثریت مردم نیز مشارکت داشته باشند، مجلسی با اکثریت اصلاح‌طلبان تشکیل خواهد شد؛ هرچند که انتخاب افراد اصیل از هر جریانی مغتنم است.”

ادعای معین شباهت فراوانی به ادعای یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری دهم که قبل از اتمام زمان رای گیری با برپایی کنفرانس خبری خود را پیروز انتخابات خوانده بود و اتفاق غیر از این را دال بر ناسالم بودن انتخابات قلمداد کرده بود.

در سال ۸۸ پیکان اتهامات به سمت وزارت کشور بود. اما از آنجایی که این دوره وزارت کشور و مسئولیت اجرایی انتخابات بر عهده دولت تدبیر امیدی هاست، ظاهرا این جریان، اینبار هجمه سنگین اتهام زنی خود را به سمت شورای نگهبان برگردانده اند. مباحثی که از امروز مطرح شدنش می تواند حامل پیامهای فراوانی باشد!

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi