پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:11:48 - شنبه 21 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان:
بسیج دانشجویی کابوس دشمنان است/ امروز بیداری عاشورایی همه را فراگرفته است
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بیداری امروز تنها در ایران، در بین شیعه و اسلام نیست؛ امروز بیداری عاشورایی همه را فراگرفته است.

به گزارش دانشجو آزاد:  حجت‌الاسلام والمسلمین علی عربپور صبح امروز در آیین افتتاحیه دوره معرفتی و بصیرتی خط امام، ویژه فرماندهان و اعضای شورای حوزه و پایگاه‌های بسیج دانشجویی خواهر و برادر استان کرمان ضمن شهادت امام سجاد علیه‌السلام گفت: در قرآن کریم این کتاب آسمانی، علم، دانش، درس، حیات‌بخش و زندگی‌ساز  آیات جهاد فراوان آمده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: جهاد به معنای همه جانبه کوشش و تلاش در راه و هدف متعالی و حقیقت دین خدا است؛ چرا که دفاع روبنای جهاد است و فرع بر اصل قرار می‌گیرد و این جهاد نه تنها در عرصه نظامی است بلکه مربوط به همه عرصه‌های تعالی‌بخش است.

وی با اشاره به آیه ۱۶ سوره جن ابراز کرد: خداوند در این آیه فرموده است«وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِیقَهِ لَأَسْقَیْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا؛و اگر بر طریقه (اسلام و ایمان) پایدار بودند آب (علم و رحمت و رزق) فراوان نصیبشان البته می‌گردانیدیم.» حجت‌الاسلام والمسلمین عربپور افزود: هدایت یکی از الطاف الهی است که در پرتو جهاد فی‌سبیل‌الله به وجود می‌آید و این آرمان پبشرفت و رویش است که شرط آن است استقامت بورزیم و هرگاه در عرصه استقامت انسان قرار گیرد است فتح و ظفر است و انسان در جهاد فی‌سبیل‌الله به فتح‌الفتوح می‌رسد. نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: اگر خداوند انسان را در مسیر حق قرار داد، محال است کسی او را شکست دهد ملت ایران در ریل مهندسی شده الهی و جهاد مقدس حرکت کرده و نیرویی از درون و بیرون بر او غالب نمی‌شود؛ راهی که انتخاب کرده‌ایم، راه استقامت است و امام حسین علیه‌السلام این راه را به ما نشان داد. امام حسین علیه‌السلام در این مسیر به ما آموخته است که راه بسیار دشوار و طولانی است.

وی با بیان اینکه ما در طی ۴۵ سال گذشته سرافراز و سربلند بودیم، عنوان کرد: دانشگاه به‌مثابه سنگر جهاد و دانشجو رزمنده مجاهد است و باید موقعیت خود و انقلاب و عرصه جهاد را اندیشمندانه و هوشمندانه بررسی کند و آموزش ببیند که این دوره‌هایی که شماها می‌بینید اثربخشی خواهد داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین عربپور بیان کرد: دوره‌هایی که در برگزار می‌کنید کمترین اثرش باید این باشد که در آینده در دانشگاه‌ها،  نقشه راه تهاجم به فرهنگ منحط و غلط غرب باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: نیروهای اهریمنی و شیاطین در مسیر ما زیاد هستند در جنگ‌های فیزیکی، دشمن در مقابل شما حضور فیزیکی دارد، شما خود را با تجهیرات دشمن هماهنگ می‌کنید اما امروز روزی نیست که بخواهیم همتاسازی با دشمن باشیم؛ امروز باید قلم پیشرو داشته باشیم، از دشمن بهتر بدانیم و دشمن را از خودش بیشتر و بهتر  بشناسیم و امروز ابزار جنگ دشمن، جنگ ترکیبی و همه جانبه است.

وی اظهار کرد: ابزار امروز ما توجیه کامل بر ادبیات انقلاب اسلامی، فرامین امامین انقلاب و سلاح پیش‌برندگی که سلاح منطق و بسیج است که در برابر سلاح منطق هر نامردی زانو می‌زند؛ دشمن در برابر شما دانشجویان و دانشگاهیان چیزی برای عرضه ندارد و جایی که کم می‌آورد شلوغ می‌کن.

حجت‌الاسلام والمسلمین عربپور تأکید کرد: بدانید، امروز کابوس دشمنان، بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها است؛ بیایستید، مقاومت کنید و نترسید؛ دشمن از ترسش امروز به نشیب رسیده است و در حال فروپاشی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: بیداری امروز تنها در ایران، در بین شیعه و اسلام نیست؛ امروز بیداری عاشورایی همه را فراگرفته است که بخش اعظم از این بیداری را مدیون تدابیر و منویات امامین انقلاب هستیم و بخش دیگر را مدیون حاج قاسم هستیم که نیمی از کره زمین را در وادی امن مقاومت قرار داد و این تحول ادامه دارد و حالت پیش‌برندگی انقلاب و فرامین انقلاب ماست.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان در حال فروپاشی و در سرازیری سقوط است، گفت: بزرگی، منطق و نرم‌افزار این انقلاب اسلامی آنقدر قوی است که هیچ‌کس تاب و توان در مقابل به آن را ندارد و امروز فرهنگ و اندیشه غالب فرهنگ و انقلاب، انقلاب اسلامی و فرهنگ جهاد فی‌سبیل‌الله است، بیایستید و بمانید چرا که جامعه‌ای که ایستاد ماندگار است؛ رمز ماندگاری عاشورا ایستادگی است و امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان به‌دنیا عرضه داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عربپور خاطرنشان کرد: دانشجو مسلمان بسیجی باید تحول‌آفرین باشد و از مواجه شدند، نهراسند؛ به دل حل مشکلات بروید و خودتان را برای پاسخگویی به شبهات مجهز کنید.
 انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi