پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:49:08 - شنبه 23 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدباهنر اتفاقات شیراز را محکوم کرد
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور بیانیه ای از صدور مجوز برای برخی برنامه‌های سیاسی که دارای جنبه‌ی سیاسی کاری می‌باشد، انتقاد کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان در پی رخ دادهای اخیر در شیراز با انتشار بیانیه‌ای نوشت:

«امام خمینی (رحمت االله علیه) می‌فرماید: «ما هیچ‌گاه آزادى آن‌ها (مارکسیست‌ها) را سلب نکرده و به آن‌ها لطمه وارد نیاورده‌‏ایم. هر کس آزاد است که اظهار عقیده کند و براى توطئه کردن آزاد نیست..» (صحیفه امام، ج‏۳، ص‌ ۳۷۱)

در اندیشه سیاسی امام خمینی، (اظهار عقیده و آزادی بیان) برای کلیه افراد، گروه‌ها و احزاب سیاسی مجاز است و این تجویز اختصاصی به طرفداران نظام اسلامی ندارد. در سخنی از ایشان، در جمهوری اسلامی، اقلیت‌های مذهبی و حتی کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها نیز در بیان عقاید خود آزادند.

آزادی بیان و شنیدن حرف مخالف در دانشگاه‌ها همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و حتی مورد تحسین هم قرار گرفته است. و باید با افرادی که مانع آزادی بیان در دانشگاه‌ها می‌شوند به شدت مقابله نمود.

اتفاقاتی مانند آنچه در سخنرانی سید حسن خمینی یا سخنرانی دکتر لاریجانی و مشابه آنچه در شیراز اتفاق افتاد را فقط باید دید و تاسف خورد زیرا تا زمانی که به جایی نرسیم که همدیگر را تحمل کنیم و حرف مخالف را بشنویم، رشدی در کار نخواهد بود.

 اگر به نظر ما، حرف مخالف در چارچوب قانون نیست باید در چارچوب قانون با او حرف بزنیم؛ نه اینکه از این طرف به فرد بگوییم تو خلاف قانون عمل کردی و خودمان بد‌تر از او، خلاف قانون کنیم.

اگر می‌خواهیم جامعه‌ای داشته باشیم که با هم و در کنار هم زندگی کنیم، باید دیدگاه‌های امام و رهبر انقلاب را بررسی کنیم و در‌‌ همان چارچوب و تحت لوای قانون عمل کنیم. والبته باید در نظر داشت که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد و با استفاده از آزادی بیان و دیگر ظرفیت‌های نظام نباید فضای اذهان عمومی را به هم ریخت.

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن انتقاد از صدور مجوز برای برخی برنامه‌های سیاسی که دارای جنبه‌ی سیاسی کاری می‌باشد. اعلام کرد تفکرات آقای علی مطهری با تفکرات استاد شهید مرتضی مطهری دارای تفاوت‌های بسیاری می‌باشد اما اتفاقاتی که در شیراز منجر توهین به ایشان شد را محکوم  و از آزادی بیان در دانشگاه‌ها استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi