پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:27:03 - یکشنبه 5 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همزمان با آغاز هفته دولت انجام شد:
برگزاری دوره پاسخگویی اضطراری طرح توانمندسازی جامعه محلی متاثر از خشکسالی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری دوره آموزشی تیم های پاسخگویی اضطراری توانمندسازی جامعه محلی متاثر از خشکسالی با همکاری کشور ژاپن خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد:  رضا فلاح با اعلام این خبر افزود: این دوره آموزشی با حضور یکصد نفر از داوطلبان محلی و ساکن روستاهای زیارت مقداد، چاه حسن و محمدآباد کتکی از شهرستان رودبارجنوب برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی به مدت ۵ روز در مرکز آموزش‌های علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این دوره فراگیران با مفاهیم اولیه ارزیابی خطرپذیری و نقشه خطر، کمک‌های اولیه اضطراری، برپایی اردوگاه و اسکان اضطراری، کلیات جستجو و نجات، ارتباطات و مرکز پیام، نجات در ارتفاع و سیلاب، اطفاءحریق، تیم سازی و کارگروهی، تسهیلگری اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه آشنا شدند.

فلاح تصریح کرد: در پایان این دوره به تمامی شرکت کنندگان یک عدد کیف کمک های اولیه با هدف تامین وسایل کمک آموزشی، تمرین سرفصل های آموزش دیده و به کارگیری از اقلام موجود در کیف جهت امدادرسانی در حوادث محلی اهدا شده است.

لازم به ذکر است شرکت کنندگان در این دوره با حضور در گلزار شهدای کرمان با شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و یارانش تجدید میثاق بستند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi