پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:57:36 - چهارشنبه 4 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری اولین کنگره آموزش عالی به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس
دبیر اجرایی اولین کنگره آموزش عالی از برگزاری این کنگره با سه هدف “آمایش آموزش عالی”، “بین المللی سازی کردن آموزش عالی” و “گذار به دانشگاه‌های نسل سوم” به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا:دکترمحمد جواد رسایی گفت: قرار است کنگره‌ای با عنوان کنگره آموزش عالی با هدف بررسی برخی عناصر در حوزه آموزش،‌آموزش عالی در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه سال جاری برگزار شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این کنگره رسیدگی به وضعیت بین المللی کردن آموزش عالی است اظهار کرد: باید به وضعیت بین المللی کردن آموزش عالی رسیدگی شود. در این زمینه مباحثی مانند ساز و کار پذیرش دانشجوی خارجی، نحوه پذیرش دانشجوی خارجی، ارتقای دانشگاه‌ها در جهت توانمندکردن آنها برای پذیرش دانشجوی خارجی، در اختیار گرفتن دانشمندان ایرانی مقیم خارج کشور و دانشمندان خارجی و ارتقای جایگاه دانشگاه‌های کشور بین دانشگاه‌های جهان مطرح است.

دبیر اجرایی کنگره آموزش عالی در ادامه با بیان اینکه هدف دیگر برگزاری این کنگره بررسی گذار دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل سوم است افزود: از نظر برخی از متخصصان آموزش عالی در شرایطی قرار دارد که فارغ التحصیلان آن کمتر از آموزش‌های نوآورانه برخوردار هستند و این یک خلاء جدی در آموزش عالی است. برای این منظور با هدف ارائه و جمع بندی نقطه نظرات در مورد گذار دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های نسل سوم مباحثی مطرح می‌شود و باید مکانیزم‌ها و ساز و کارهای لازم احصا شده و مورد بررسی قرار بگیرند و در نهایت پیشنهاداتی به منظور ارتقای دانشگاه‌ها به دانشگاه نسل سوم به وزارت علوم ارائه شود.

دکتر رسایی با تاکید بر آمایش آموزش عالی اظهار کرد: آموزش عالی در سالهای اخیر با رشد بی رویه‌ای مواجه بوده است. پذیرش بی رویه دانشجو و عدم سرمایه گذاری مناسب متناسب با این پذیرش، آموزش عالی را به یک نهاد متورم تبدیل کرده است که از امکانات لازم برای رسیدگی به متقاضیان خود برخوردار نیست. آمایش آموزش عالی با هدف ساماندهی این شرایط انجام می‌پذیرد. در این راستا معاونت فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی متقاضی بود تا دانشمندانی در مورد آمایش آموزش عالی صحبت کرده و به وزارت علوم پیشنهادات موثر و قابل اجرا ارائه کنند.

وی در ادامه در مورد شرکت کنندگان و مخاطبان در این کنگره توضیح داد: شرکت کنندگان این کنگره که روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود، معاونان و مدیران کل آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند و در روز نخست برگزاری آن یک کارگاه یک روزه برای مدیران کل درباره عمل به برنامه های پیش بینی شده برگزار و آموزش‌هایی به آنها ارائه می‌شود. در مراسم اختتامیه نیز از برگزیدگانی که دارای سوابق درخشان آموزشی و افرادی که در حوزه آموزش عالی فعالیت کردند و منجر به ارتقای آموزش شده‌اند با حضور وزیر علوم تقدیر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: این کنگره باهمکاری معاونت آموزشی وزارت علوم و معاونت فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور پاسخ به سوالات اعلام شده از سوی معاونت آموزشی و برای اولین بار در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi