پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:39:57 - جمعه 8 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برنامه عمده ی استعمارگران تسلط بر حیات فکری و اخلاقی جوانان است
دانشگاه علوم پزشکی بم اولین کرسی آزاد اندیشی با موضوع “چالش های فرهنگی و آسیب های پیش رو” را در محل سالن پاستور این دانشگاه برگزار کرد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ دانشگاه علوم پزشکی بم اولین کرسی آزاد اندیشی با موضوع “چالش های فرهنگی و آسیب های پیش رو” را در محل سالن پاستور این دانشگاه برگزار کرد.

در ابتدای این مراسم غلامرضا سلیمانی گفت: کرسی های آزاد اندیشی با حسب الامر قرار دادن منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و با هدف نهادینه‌سازی آزادی بیان و تضارب آراء با رعایت اخلاق، منطق گفتگو برگزار می گردد.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان بم اظهار داشت: کرسی های آزاد اندیشی فرصتی را برای دانشجویان فراهم می کند تا دیدگاه‌ها و سؤالات پیرامون موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را در فضایی سالم و منطقی بیان نمایند.

در ادامه این نشست سیاوش مسلمی سخنران کرسی به چالش های فرهنگی در سطح جامعه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دشمن با تمام قوا و استفاده از ابزارهای ارتباطی و غول رسانه ای به جنگ فرهنگی علیه ملت ما و خصوصا قشر جوان و دانشجوی ما وارد شده است.

وی اظهار داشت: چالش­ های فرهنگی بنیان­ های ارزشی، اخلاقی، معنوی و هویت بخش یک جامعه را مورد هجوم قرار می دهد و ابعاد و عناصر هنجاری، ارزشی، فکری، نمادی و مجموعه کنش­ های رایج افراد یک جامعه را دچار تزلزل می نماید.

این استاد دانشگاه عمده ترین مشکل را در جامعه شیعی دین گریزی برخی افراد عنوان کرد و افزود: آنچه دشمن از سالها قبل دنبال می کرد تا بتواند اعتقادات جوانان ما را نابود کند ترویج بی حجابی، بی عفتی و پوشش های کذایی در سطح جامعه و دانشگاه بوده است.

مسلمی به شکاف بین نسل اول و نسل چهارم اشاره کرد و افزود: متاسفانه بین نسل اول انقلاب و نسل چهارم فاصله زیادی افتاده است و چالش های زیادی با پیشرفت علم و تکنولوژی برای نسل جوان امروز ما بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه طرحهای بلند مدت دشمن در حوزه دین و فرهنگ با هزینه های بسیار سنگین برنامه ریزی و اجرا می شود گفت: برنامه­ریزی عمده ی استعمارگران برای تسلط بر حیات فکری و اخلاقی جوان کشور صورت می­گیرد و متأسفانه هر ساله با شدت مضاعفی تشدید می­شود.

در پایان این نشست دانشجویان موافق و منتقد به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد موضوع کرسی پرداختند و سوالات و دیدگاههای خود را در مورد موضوع بحث ارائه کردند و سخنران کرسی، جوابها و توضیحات لازم را بیان نمودند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi