پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:49:53 - دوشنبه 25 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برنامه ریزی برای افزایش سرعت شتاب علمی/ اردوی مختلط نداشتیم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: توصیه های رهبری را به جان خریده ایم و مشغول برنامه ریزی برای تسریع در انجام آن هستیم. از نظر علمی نیز وضعیت خوبی داریم، فقط باید شتاب علمی را سرعت ببخشیم.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر:محمد فرهادی صبح امروز در مراسم پنجمین جشنواره رباتیک، سومین جشنواره هوش مصنوعی و شروع مسابقات فیراکاپ در دانشگاه امیرکبیر در خصوص دیدار اخیر روسای دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری و برنامه وزارت علوم درباره نکاتی که ایشان در زمینه رشد علمی و مباحث فرهنگی دانشگاه‌ها فرمودند، گفت: خوشبختانه این کارها شروع شده، ساماندهی آموزش عالی و موسسات آموزش عالی، ارتقای کیفیت، تعیین شاخص هایی که بتوانیم علم سنجی کرده و ارتقای کیفی داشته باشیم در دانشگاهها آغاز شده است.

اتمام بازنگری حدود ۳۰۰ رشته تحصیلی

وی ادامه داد: در طول یک تا دو ماه آینده، حدود ۳۰۰ رشته تحصیلی که بازنگری شده به دانشگاه ها اعلام می شود تا براساس آن برنامه ریزی آموزشی کنند.

وزیر علوم افزود: محتوای دروس، جدیدتر، غنی‌تر و کاربردی تر می‌شود و ارتباط صنعت با دانشگاه به جد درحال پیگیری است.

راه اندازی دوره های پسا کتری و فرصت مطالعاتی در صنعت

وی تصریح کرد: درحال حاضر دوره‌های پسا دکتری و فرصت های مطالعاتی در صنعت آغاز شده و از سال جاری، صنایع با برخی دانشگاه ها مرتبط خواهند شد به طوریکه صنعت خودرو، تمام فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود را با همکاری دانشگاه تهران اجرایی خواهد کرد.

فرهادی ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر با صنعت خودروی هیبریدی فعالیت می کند، دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها فعال‌تر می شوند و این دفاتر در محیط های صنعتی تاکنون تشکیل نشده بود که راه اندازی خواهند شد.

دفاتر انتقال تکنولوژی در دانشگاه‌ها در حال شکل گیری است

وزیرعلوم با بیان اینکه مراکز رشد علمی صنعتی در دو سال اخیر گسترده‌تر شده‌اند افزود: درحال حاضر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ۳۶ شرکت دانش بنیان حضور دارند و همچنین بالغ بر ۵۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک های علمی و فناوری فعال هستند که ما با جدیت آن را دنبال می کنیم و توصیه های رهبری را به جان خریده ایم و مشغول برنامه ریزی برای تسریع در آن هستیم.

برنامه ریزی برای افزایش سرعت شتاب علمی

وی ادامه داد: از نظر علمی نیز وضعیت خوبی داریم، فقط باید شتاب علمی را سرعت ببخشیم و برای این کار، زیرساختهایی مانند آزمایشگاه و تجهیزات را آماده می کنیم. سپس در مرزهای دانش، تحقیقات بنیادی و کاربردی فعالیت خواهیم کرد.

فرهادی خاطرنشان کرد: ۷۰تا ۸۰ درصد فعالیت های ما باید در زمینه تحقیقات کاربردی و ۲۰ درصد در تحقیقات بنیادی و مرز دانش باشد.

طی دوسال گذشته کنسرت و اردوی مختلط نداشتیم

وی درخصوص برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت در دانشگاه‌ها گفت: در دو سالی که در دولت تدبیر و امید هستیم، اصلا اردوی مختلط نداشتیم. برگزاری همایش‌ها، سخنرانی‌ها و اردوها باید با مجوز هیات نظارت باشد که چنین مجوزی صادر نشده و وزارت علوم به شدت این مساله را رد می کند. پیش از این در جلسه روسای دانشگاه‌ها بخشنامه شده بود که اردوی مختلط و کنسرت برگزار نشود.

وزیر علوم افزود:  از این به بعد مدیریت می کنیم که چنین اردوهایی برگزار نشود و یا اگر برگزار می شود کاملا به صورت تفکیک شده باشد.

اخراج اساتید در دانشگاه پیام نور صورت نگرفته است

وی درباره اخراج برخی اعضای هیات علمی پیام نور نیز گفت: اخراجی صورت نگرفته است

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi