پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:08:01 - یکشنبه 9 مهر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توسط رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان:
برنامه‌های جشن میلاد پیامبر(ص) تشریح شد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان برنامه‌های متنوع جشن میلاد پیامبر(ص) را تشریح کرد.

 به گزارش دانشجو آزاد:

حسین انجم‌شعاع در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ ضمن تبریک هفته وحدت گفت: مسئله بین شیعیان و اهل تسنن، از برجسته‌ترین مسائل مسلمانان است که هم در قرآن به آن تأکید شده و هم از توصیه‌های پیامبر اسلام(ص)، ائمه معصومین علیهم‌السلام و علمای دین در طول تاریخ اسلام بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: نام‌گذاری هفته وحدت توسط امام خمینی(ره) و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌منظور وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی است.

وی ابراز کرد: از ۱۲ تا ۱۷ربیع‌الاول به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است که ۱۲ربیع‌الاول میلاد پیامبر(ص) به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع‌الاول میلاد پیامبر(ص) از نظر تشیع است و امام خمینی(ره) با تدبیر و درایتی که داشتند هفته وحدت را نامگذاری کردند.

انجم‌شعاع اظهار کرد: در آیات قرآن آمده است که تفرقه باعث از بین رفتن عظمت و شوکت مسلمانان می‌شود بنابراین آحاد مسلمانان باید بر سه مورد پیامبر اسلام(ص)، قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام وحدت داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی وحدت بین تمامی فرق و مذاهب اسلامی یکی از مسائل مورد تأکید است، عنوان کرد: در هفته وحدت برنامه‌های بسیاری در سطح استان و شهر کرمان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه هشتم مهرماه برنامه رونمایی از جشن‌های هفته وحدت و میلاد پیامبر مهربانی در میدان رسالت شهر کرمان برگزار شد، گفت: اولین برنامه ویژه و محوری جشن میلاد در میدان شورا دوشنبه ساعت ۱۹:۰۰با اجرا سید اقبال واحدی همراه با برنامه‌های متنوع خواهیم داشت.

انجم‌شعاع ادامه داد: برگزاری جشن میلاد دوشنبه دهم مهر ماه در محل پارک انقلاب ساعت ۱۹:۰۰ و میدان کوثر ساعت ۱۹:۰۰ از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اجرای جشن میلاد در جوار مزار شهید گمنام واقع در خیابان سلسبیل شهر کرمان در روز سه‌شنبه یازدهم مهر ماه ساعت ۲۰:۰۰ و برگزاری جشن در پردیسان قائم در کنار حوض ستاره سه‌شنبه یازدهم مهر ماه ساعت ۱۹:۰۰ را از دیگر برنامه‌های مدنظر برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: نشست نخبگانی اساتید شیعه و سنی در دانشگاه شهید باهنر ساعت ۱۳:۰۰ در تاریخ دهم مهر ماه دوشنبه برگزار می‌شود و همچنین در ۱۰ مسجد شهر کرمان مراسم جشن میلاد و هفته وحدت به‌صورت ویژه برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi