پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:57:26 - دوشنبه 24 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برقراری آرامش در محیط های علمی بهبود رشد علمی را در پی دارد
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:برقراری آرامش در محیط های علمی بهبود رشد علمی را در پی دارد.

سید حسین صابری در گفتگو با خبرنگار “دانشجوآزاد” گفت: تشکر می کنم از حساسیت پایگاه خبری دانشجو آزاد که به درستی به مسائل دانشگاهی و تعالی فرهنگ و علم و دانش می پردازد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با تاثیر تحریمها در رشد علمی کشور عنوان کرد: هرچند ممکن است به ذهن برسد ارتباطات مفید و سازنده با دیگران در جهت رشد و شکوفایی علم و دانش کمک می کند اما با توجه به روندی که حداقل در طول ۳۷ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در محیط های علمی و دانشگاهی دیده شده است اعتقاد من بر این است که تحریمهای ظالمانه ای که در طول سالیان سال از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون توسط بیگانگان و استکبار جهانی در ابعاد مختلف در این کشور برقرار شده و هنوز هم بخش هایی از آن وجود دارد تاثیر آنچنانی در محیط علمی و رشد علم و دانش و پیشرفت و توسعه علمی نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه افزود: ما در همین دورانی که تحریمها حاکم بود مبادلات علمی و دانشی را داشتیم اعزامهای مورد نیاز و بعضا اعزامهای ضروری هم داشتیم؛ پس تحریمها در محیط های دانشگاهی تاثیر چندانی ندارند مگر اینکه ما ادعا کنیم برخی منابع علمی در سایه تحریمها دچار محدودیت شده که آنهم نبوده چون امروزه با استفاده از فضای مجازی می توانیم دقیق ترین و به روزترین منابع علمی را در هرکجای دنیا استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: پس به نظر من تحریم روی مسائل دانشگاهی و رشد و پیشرفت علم و دانش تاثیری نداشته ممکن است در پاره ای از موارد در اجرا در مسائل پزشکی محدودیتهایی برای ما ایجاد شده باشد که آنهم خوشبختانه با دقت و ظرافت خاصی مشکلات حل شده است.

صابری با تاکید بر رفع مشکلات از درون عنوان کرد: اگر گاهی اوقات در نقل قولها و آمارها ملاحظه می شود که سرعت رشد علمی دانشگاهی ما در مقاطعی از زمان کمتر یا بیشتر شده به نظر بنده باید برگردیم به داخل و آسیب شناسی کنیم که اشکال از کجاست قطعا کندی نرخ رشد علمی محیط های دانشگاهی ما و شاخص هایی که در حوزه دانشگاه وجود دارد خیلی ارتباطی به تحریمها ندارد و باید از درون آسیب شناسی شود که با همت دانشگاهیان و برقراری آرامش در محیط های علمی انشالله نقص ها برطرف شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: قطعا اگر تحریمها به طور کامل لغو شود و برای همیشه آثار سو آن برطرف شود، می توان به راحتی تکنولوژی و ابزارهای مورد نیاز در بخش های عملی، آزمایشگاهها و کارگاهایمان از بهترین های دنیا را استفاده کنیم که قطعا در رشد و تحول مسائل علمی و دانشگاهی موثر باشد.

رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی ادامه داد: اگر تحریمها هم لغو نشود خوشبختانه جوانان دانشگاهی و نخبگان ما و فرهیختگان در طول این ۳۷ سال ثابت کردند که با توکل بر خدا و استقامت و پایداری و مقاومت بر بسیاری از مشکلات پیروز شدند و قطعا این اراده جدی که در سایه احکام اسلام، دست آوردهای انقلاب اسلامی ،هدایتهای رهبری و علاقه مندی نسل جوان و پژوهشگر بر مشکلات احتمالی غلبه پیدا خواهد کرد.

وی در پایان بیان داشت: انشالله همانطوری که در سند چشم انداز ۲۰ ساله پیش بینی شده باید بتوانیم اگر ضعف و نقصی نسبت به عملکرد ۱۰، ۱۱ ساله گذشته داریم جبران کنیم و آنگونه که در اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله ذکر شده در ۹ سال باقی مانده عمر سند کسری ها را جبران کنیم و به اهداف بلند سند چشم انداز برسیم.

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi