پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:51:44 - یکشنبه 29 آبان 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برخورد قضایی با غاصبان اسناد هویتی استان کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دادستان‌های استان کرمان نسبت به غاصبان اسناد هویتی حساس بوده و این موضوع را به صورت ویژه مورد برخورد قانونی قرار دهند.

به گزارش دانشجو آزاد: حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در دیدار مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه دقت کار در ثبت احوال عامل بازدارنده از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی است، اظهار داشت: صیانت از اسناد هویتی و سجلی موضوع مهمی است که در این زمینه قانون تدوین شده و همه ملزم به رعایت این قوانین هستند.

وی با اشاره به اینکه حساسیت‌های لازم درباره پرونده‌های مربوط به اسناد سجلی و ثبت احوال در مراجع قضایی وجود دارد، گفت: این فرهنگ باید در مردم جا بیفتد که اسناد سجلی تغییر پذیر نیستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به اهمیت موضوع تابعیت نیز اشاره و بیان کرد: نباید اجازه داد که اتباع بیگانه و غیرایرانی بتوانند تابعیت جمهوری اسلامی گرفته و شناسنامه ایرانی دریافت کنند و همچنین نیز باید به نحوی اقدام شود که از افراد ایرانی نیز سلب تابعیت نشود.

وی با اشاره به اینکه هر چه در اسناد هویتی دقت کنیم، سوء استفاده‌های احتمالی کاهش پیدا می‌کند، گفت: به تبع آن از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی نیز جلوگیری می‌شود.

حمیدی بر توسعه فرهنگ استفاده از نام‌های ایرانی و اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: در این حوزه نیاز است که نهادهای فرهنگی اقدامات برنامه محور و هدفمند را دنبال کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه صیانت از اسناد هویتی و سجلی موضوع بسیار مهمی است، گفت: به دادستان‌های استان کرمان اعلام می‌شود که نسبت به غاصبان اسناد هویتی حساس بوده و این موضوع را به صورت ویژه مورد برخورد قانونی قرار دهند. 

محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تلاشگران عرصه ثبت احوال مرزبان هویت ایرانیان هستند، اظهار داشت: ثبت احوال به صورت به روز آمار جمعیتی را رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه بر این اساس جمعیت استان کرمان در پایان مهرماه ۳ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است، گفت: تا کنون بیش از ۵۰ درصد شناسنامه‌های استان کرمان به صورت مکانیزه صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه تا پایان مهرماه امسال ۲۶ هزار و ۳۰۲ واقعه ولادت در استان کرمان ثبت شده است، افزود: تا پایان مهرماه سال جاری بیشترین نام پسران مربوط به امیرعلی، علی، حسین، ابوالفضل و آراد و بیشترین نام دختران مربوط به فاطمه، زهرا، فاطمه زهرا، رستا و زینب بوده است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi