پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:52:44 - یکشنبه 16 آذر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برای حل مشکلات حاشیه نشینی مصمم هستیم/توسعه صنایع کوچک برای استان لازم است
استاندار کرمان گفت: استان کرمان باید در ایجاد اشتغال بخش‌های خدماتی و صنایع خرد و کوچک متمرکز شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” در دیدار ۱۶ آذر ماه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با استاندار کرمان، زینی وند به سفرهای شهرستانی خود اشاره کرد و برخی از نقاط قوت و ضعف طرح‌های کار شده را ارائه داد و گفت: پایه‌گذاری‌های خوبی در استان از جمله معین‌های اقتصادی صورت گرفته اما بعضا باید فعال‌تر و با جدیت دنبال شوند.

وی افزود: استان در جذب تسهیلات رتبه‌های پایینی دارد و همین مسئله نیز بر میزان بیکاری و فضای کسب و کار استان تاثیر گذاشته است.

استاندار کرمان با بیان اینکه کارهای استان خیلی در گیر و بند کارگروه ها و بخشنامه هستند، عنوان کرد: بخشنامه گرا شدن در پیگیری مجوزها به استان ضربه شدید زده و در نتیجه ما را از استان‌های به مراتب کم ظرفیت تر و کوچک تر عقب نگه داشته است.

زینی وند تصریح کرد: ثروت طبیعی کرمان و معادن و صنایع بزرگ بر استان سایه انداخته و توجه مسئولان هم به آن سمت رفته است. بخش خدمات در استان سهم پایینی از اشتغال دارد در حالی که بخش پردرآمد، کم سرمایه‌بَر و بسیار اشتغالزایی است.

استاندار کرمان با بیان اینکه صنایع کوچک برای استان لازم تر است، گفت: کرمان ظرفیت های زیادی دارد که از آنها استفاده نشده و مسئولان باید تمرکز را به سمت این خلاء ها ببرند.

وی با ذکر این مطلب که در مورد ساماندهی حاشیه نشینی مصمم هستیم، ابراز کرد: گسترش حاشیه‌ شهر را متوقف می کنیم و با کمک گروه جهادی محدوده آن را مشخص می کنیم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با برشمردن ظرفیتهای اقتصادی، فرهنگی، اقلیمی استان عنوان کرد: از بخش خصوصی کمک بگیرید و مسیر را برای آنها با حفظ همه قوانین و مقررات باز کنید.

وی ادامه داد: ماموریت معین های اقتصادی باید روشن و شفاف باشد، معین ها در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سهم دارند.

امام جمعه کرمان بازدیدهای میدانی استاندار از شهرستانها و فعالیت معین ها را در راستای نظارت بر نحوه عملکردها موثر دانست و‌ افزود: استان کرمان ظرفیت های معطل مانده نیز زیاد دارد که باید در بستر فعالیت دولتی یا خصوصی مورد استفاده قرار گیرند.

حجت الاسلام علیدادی تامل و قرارگیری استان کرمان در رتبه های اول حوزه های بهداشت و درمان، اقتصاد، درآمد سرانه، کسب و کار و اشتغال را مورد اشاره قرار داد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: استان کرمان مقداری هم تحت تاثیر سیاست زدگی دچار عقب ماندگی هایی شده است.

وی همچنین به لزوم ساماندهی حاشیه نشینی اشاره داشت و گفت: گام هایی در این زمینه برداشته شده که باید تقویت شود و شاهد ساماندهی آن باشیم.

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi