پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:44:22 - پنجشنبه 15 آبان 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئولی بسج دانشجویی کرمان از رونمایی طرح مواسات مسجد محور خبر داد؛
برای اولین بار در کرمان قرارگاه مبارزه با کرونا توسط بسیج دانشجویی کرمان راه اندازی شد
رضا اسماعیلی کاخ گفت: طرح مواسات بسیج دانشجویی برای اولین بار با عنوان « طرح قرارگاه دانشجویی کرونا » در کرمان راه اندازی شد که شامل ۶ کمیته اجرایی است .

دکتر رضا اسماعیلی کاخ مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان در گفتگو با” دانشجو آزاد ” در راستای طرح مواسات مسجد محور گفت: اگر معناوی واقعی انفاق پر کردن خلائهاست، پس نیازمند شناسایی دقیق کمبودها و انتخاب بهترین راه برای پاسخگویی به آنها هستیم لذا طرح مواسات بسیج دانشجویی در همین راستا راه اندازی گردیده است .

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا ابراز کرد: طرح مواسات بسیج دانشجویی برای اولین بار با عنوان « طرح قرارگاه دانشجویی کرونا » در کرمان راه اندازی شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان تاکید کرد: با حضور دکتر نخعی مشاور دانشگاه علوم پزشکی کرمان، طرح «قرارگاه دانشجویی کرونا» تبیین و به وی تقدیم  شد لذا این قرارگاه از ۶ کمیته  عملیاتی، شناسایی، رسانه، مطالبه گری، فرهنگی و… که هرکدام وظیفه های مختص به خود را دنبال می کنند، تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امشب با حضور دکتر نخعی مشاورعالی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان از این طرح رونمایی شد، گفت : طرح مواسات در راستای ایجاد پایگاه های سلامت با محوریت بسیج دانشجویی در مساجد شکل خواهند گرفت .

رضا اسماعیلی کاخ در خصوص طرح مواسات مسجد محور، گفت : بهترین راه شناسایی و پاسخگویی به کمبودها ی هر منطقه مدل محله ای است ، زیرا این نوع فعالیت  سبب می شود که کار به بهترین نحو به دست مردم سپرده شود و ساکنین یک محله به جای طلبکار بودن از مسئولین، خود را مسئول احیا و ارتقاء محله خود می دانند .

رضا اسماعیلی ادامه داد: هیچکس به اندازه اهالی یک محل، محله ومردم ساکن آن را نمی شناسد و با کمبودها و امکانات آن آشنا نیستند، سپردن کار دست خود مردم نیازمند سازماندهی در قالب نهاد های اجتماعی است لذا مسجد بهترین نهاد اجتماعی برای برقراری ارتباط با متن جامعه اسلامی است که می تواند به صورت گسترده ودر سطح وسیع از کمک های مومنانه در جهت رشد یک جامعه استفا ده کرد .

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان د رپایان خاطر نشان کرد: مسجد بستری مناسب است که می تواند به محلی برای تحقق مواسات وهمدلی در بین مومنان مبدل می گردد ، شناسایی مستمر خانواده های نیازمند ، اغنیاء و توانمندان محله ، رفع محرومیت و محرومیت زدایی ، ارتباط با نهادهای زیربط از اقدامات زطرح مواسات مسجد محور محسوب می شوند.

انتهای پیام / طهماسبی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi